Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 16 marca 2023 r., sygn. II SA/Rz 1221/22

Oświata

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Ewa Partyka Sędziowie WSA Magdalena Józefczyk /spr./ WSA Piotr Godlewski Protokolant specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 marca 2023 r. sprawy ze skargi A. A. reprezentowanego przez przedstawicieli ustawowych G. K. i N. Z. na decyzję Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie z dnia 28 lipca 2022 r. nr RW.5741.1.2022.MZ w przedmiocie potrzeby kształcenia specjalnego uchyla zaskarżoną decyzję i orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w [...] z dnia 29 czerwca 2022 r. nr 164/2022.

Uzasadnienie

Przedmiotem kontroli Sądu jest decyzja Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie (dalej: "Kurator", "organ odwoławczy" lub "organ II instancji") z [...] lipca 2022r. nr [...], utrzymująca w mocy orzeczenie Zespołu Orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w [...] (dalej: "Zespół" lub "organ I instancji") z [...] czerwca 2022r. nr [...], w przedmiocie potrzeb kształcenia specjalnego.

Wydanie decyzji poprzedzało postępowanie administracyjne o następującym przebiegu:

NZ, GK wnioskiem z 24 czerwca 2022r. zwrócili się do Zespołu Orzekającego Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w [...] o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na okres III etapu edukacyjnego, dla ich dziecka – AA (dalej: ucznia).

Orzeczeniem z [...] czerwca 2022r. nr [...] Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w [...] orzekł o potrzebie kształcenia specjalnego AA na III etap edukacji ze względu na niepełnosprawność dziecka z autyzmem.

Organ I instancji podał, że przed wydaniem orzeczenia specjaliści poradni opracowali diagnozę pedagogiczną, psychologiczną oraz lekarską. U ucznia stwierdzono sprawność intelektualną, mierzoną w skali inteligencji Wechslera dla dzieci WISC-V, w przedziale wyników poniżej przeciętnych i przeciętnych. Przebieg poszczególnych funkcji intelektualnych nieharmonijny. Zauważono, że chłopiec przejawiał trudności w obszarze relacji rówieśniczych, wzajemności społecznej i emocjonalnej. Posiadał słabą motywację do podejmowania wzmożonego wysiłku umysłowego. Zwrócono uwagę na dobre postrzeganie wzrokowe i pamięć roboczą u chłopca.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00