Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 marca 2022 r., sygn. II SA/Ol 64/22

Dnia 10 marca 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędziowie sędzia WSA Adam Matuszak sędzia WSA Piotr Chybicki (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 10 marca 2022 roku sprawy ze skargi T. S. na decyzję Kuratora Oświaty z dnia [...] nr [...] w przedmiocie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Kurator Oświaty (organ, Kurator), działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, dalej: k.p.a.), w związku z § 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017, poz. 1743, dalej: rozporządzenie), po rozpatrzeniu odwołania T. S. (skarżący) od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność dziecka z autyzmem, w tym zespołem Aspergera z dnia [...] wydanego jego córce Z. S. przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej wchodzącej w skład Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji – utrzymał w mocy zaskarżone orzeczenie.

Zakwestionowana decyzja została wydana w następujących okolicznościach faktycznych sprawy.

W dniu 25 sierpnia 2021 roku J. S. oraz T. S. złożyli do Zespołu Orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wchodzącej w skład Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w [...] wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ich córce Z. S. W uzasadnieniu wniosku, jako przyczynę i cel, dla którego niezbędne jest uzyskanie orzeczenia, podali, iż opinia potrzebna jest do zorganizowania terapii w szkole na drugi etap edukacyjny oraz do uzyskania pomocy "nauczyciela wspomagającego". Dodali także, że Z. S. uzyskała diagnozę sądową sporządzoną przez biegłych sądowych, którzy zdiagnozowali autyzm i obecnie czekają na "opinię uzupełniającą tę opinię".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00