Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 września 2020 r., sygn. VIII SA/Wa 270/20

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Cezary Kosterna, Sędziowie Sędzia WSA Iwona Szymanowicz - Nowak (sprawozdawca), Sędzia WSA Marek Wroczyński, Protokolant Specjalista Ilona Obara, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 września 2020 r. w Radomiu sprawy ze sprzeciwu I. D. od decyzji [...] Kuratora Oświaty z dnia [...] marca 2020 r. nr [...] w przedmiocie potrzeby kształcenia specjalnego oddala sprzeciw.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] marca 2020 r. [...] Kurator Oświaty uchylił

w całości orzeczenie nr [...] Zespołu Orzekającego przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr [...] w R. z [...] września 2019 r. o potrzebie kształcenia specjalnego dla M. D. i sprawę przekazał do ponownego rozpatrzenia.

Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie sprawy:

W dniu [...] sierpnia 2019 r. do Zespołu Orzekającego przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr [...] w R. (dalej: Zespół Orzekający, organ

I instancji) wpłynął wniosek I. D. (dalej: strona, skarżąca, wnioskodawczyni)

o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla syna M. D., urodzonego [...] lipca 2008 r w R..

Orzeczeniem nr [...] z [...] września 2019 r. Zespół Orzekający, działając na podstawie art. 127 ust. 10 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949, dalej: p.o.), orzekł o potrzebie kształcenia specjalnego dla M. D. do ukończenia II etapu edukacyjnego ze względu na niepełnosprawność ucznia z autyzmem, w tym z zespołem [...].

Organ I instancji ustalił, że M. D. posiada orzeczenie

o niepełnosprawności, a z uwagi na całościowe zaburzenia rozwoju z grupy [...] realizował kształcenie specjalne ostatnio na podstawie orzeczenia nr [...].

Dokonując diagnozy dziecka organ I instancji wymienił jednostki chorobowe, na które cierpi M. D.: zespół [...], zaburzenia [...] ([...]), [...], [...] w fazie remisji, zaburzenia centralnego przetwarzania [...]. Zespół powołał się nadto na diagnozę psychologiczno-pedagogiczną z [...] czerwca 2019 r., wykonaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne w W., z którego wynika, że uczeń ma trudności w funkcjonowaniu w sytuacji zadaniowej, z dużym opóźnieniem reaguje na polecenia, jest wrażliwy, lękiem reaguje na zmiany

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00