Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 grudnia 2022 r., sygn. II SA/Ol 717/22

Administracyjne postępowanie; Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Piotr Chybicki Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 13 grudnia 2022 r. sprawy ze skargi M. P. na decyzję Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania odwoławczego w sprawie zatwierdzenia projektu zagospodarowania działki oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę.

Uzasadnienie

Z akt administracyjnych przekazanych wraz ze skargą wynika, że Starosta Olsztyński (organ I instancji) decyzją z 18 maja 2022 r. zatwierdził projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielił pozwolenia na budowę skateparku na dz. nr [...], obr. [...], gm. A.

Odwołanie od decyzji organu I instancji wniosła M. P. (strona, skarżąca). Podniosła, że sprzeciwia się przedmiotowej inwestycji. Jest właścicielką nieruchomości położonej w miejscowości A, obejmującej działkę gruntu nr [...], w bezpośrednim sąsiedztwie przedmiotowej inwestycji. Jej zdaniem projektowany skatepark podczas użytkowania będzie znacząco wprowadzał hałas do środowiska, dlatego też dla powyższej inwestycji wymagane jest uzyskanie decyzji środowiskowej. Strona podniosła, że "z doświadczenia wielu miast i wsi, w których powstały skateparki, poziom hałasu przekracza dopuszczalne poziomy dźwięku na terenach chronionych akustycznie o ok. 26 do 32 decybeli". Teren inwestycji graniczy z lasem, który bogaty jest w zwierzęta leśne i ptaki objęte ochroną, a hałas deskorolek, rolek, wrotek, hulajnóg czy rowerów na elementach skateparku będzie je płoszył.

W kolejnym piśmie z 1 lipca 2022 r. strona podtrzymała swoje stanowisko zawarte w odwołaniu, w szczególności wskazując na uciążliwości związane z generowanym hałasem.

Wojewoda Warmińsko-Mazurski (wojewoda, organ odwoławczy) decyzją z 17 sierpnia 2022 r. umorzył postępowanie odwoławcze. Podniósł, że skarżąca jest właścicielką działki nr [...] obr. [...], gm. A, sąsiadującej z terenem działki inwestycyjnej nr [...]. Jak wynika zaś z analizy dokumentacji projektowej sporna inwestycja została zaprojektowana w odległości ok. 5 m od granicy działki stanowiącej własność strony (najbliższy element skateparku, minirampa + quarter pipe z bankiem), a od budynku posadowionego na działce strony w odległości ok. 18,5 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00