Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 10 sierpnia 2020 r., sygn. I SA/Bd 295/20
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Mirella Łent Sędzia WSA Tomasz Wójcik Protokolant Starszy asystent sędziego Waldemar Dąbrowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 04 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi G. M. W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług za sierpień 2012 r. oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] grudnia 2016 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego we [...] odmówił G. W. (skarżącej) stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiąc sierpień 2012 r. w kwocie [...]zł. Organ zakwestionował Gminie prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach VAT - dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą "Budowa międzyosiedlowego basenu miejskiego we [...]", w skład którego wchodzi też lodowisko znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie basenu - wystawionych przez:
- B&B [...] P. M. W., faktura VAT Nr [...] z [...] sierpnia 2012 r. (wartość netto [...] zł, VAT [...] zł),
- Przedsiębiorstwo Handlowe "P.-H." s.c. S., faktura VAT Nr [...]
z [...] sierpnia 2012 r. (wartość netto [...] zł, VAT [...] zł),
- [...] Grupę Ratownictwa Medycznego C. K. C., faktura VAT Nr [...] z [...] sierpnia 2012 r. (wartość netto [...] zł, VAT [...] zł).
W uzasadnieniu stwierdzono, że złożona przez Gminę w dniu [...] grudnia 2015 r. korekta deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2012 r., dotyczy wyłącznie zwiększenia kwoty podatku naliczonego z ww. faktur. W dołączonym do złożonej korekty wniosku
o stwierdzenie nadpłaty wraz z uzasadnieniem korekty deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2012 r. Gmina wskazała, że korektę składa w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-276/14 i uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r., sygn. akt IFPS 4/15, bowiem pierwotnie kwoty podatku naliczonego związane ze wskazaną inwestycją nie zostały uwzględnione w rozliczeniu podatku od towarów i usług za badany okres.