Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 lipca 2020 r., sygn. II SA/Wa 1806/19

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Szmydt, Sędzia WSA Janusz Walawski (spr.), Sędzia WSA Łukasz Krzycki, , Aleksandra Weiher, Protokolant specjalista, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 lipca 2020 r. sprawy ze skargi W.S. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] maja 2019 r. nr [..] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę

Uzasadnienie

Komendant Centralnego Biura Śledczego Policji, na podstawie art 41 ust. 2 pkt 5 oraz art. 45 ust. 1 w zw. z art. 43 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161), w dniu [...] lutego 2019 r. wydał rozkaz personalny nr [...], którym zwolnił W. S. z dniem [...] marca 2019 r. ze służby w Policji. Rozkazowi na podstawie art. 108 § 1 k.p.a. został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.

Komendant Główny Policji, działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., rozkazem personalnym nr [...] z dnia [...] maja 2019 r. utrzymał w mocy rozkaz personalny organu pierwszej instancji.

Organ odwoławczy w uzasadnieniu rozkazu personalnego przedstawił za organem pierwszej instancji ustalony w sprawie stan faktyczny i podał, że nie ograniczył się wyłącznie do kontroli rozkazy personalnego organu pierwszej instancji, ale to rozstrzygnięcie poddał merytorycznej kontroli.

Rolą organu administracji publicznej w sprawie zwolnienia policjanta ze służby na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji jest wykazanie, że za zwolnieniem policjanta przemawia ważny interes służby.

W niniejszej sprawie bezspornym jest, że policjant w okresie od [...] lipca 2017 r. do [...] czerwca 2018 r. przedstawił kilkadziesiąt zaświadczeń lekarskich stwierdzających jego niezdolność do służby łącznie przez okres 10 miesięcy. W tym czasie policjant uczestniczył w zajęciach na aplikację radcowską, na której odbywanie nie otrzymał zgody przełożonego. Nie oznacza to jednak, że przełożony ograniczył mu prawa do aktywności pozasłużbowej, bo takie ograniczenie wynika z art. 62 ustawy o Policji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00