Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 stycznia 2020 r., sygn. II SAB/Wr 64/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Gabriel Węgrzyn (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Alicja Palus Asesor WSA Wojciech Śnieżyński po rozpoznaniu w Wydziale II w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 28 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi I. S. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w L. w przedmiocie zmiany sposobu użytkowania oraz przebudowy fermy drobiu oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

I. S. (dalej: skarżąca) reprezentowana przez ojca E. Ż. zaskarżyła bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w L. (dalej: PINB, organ) w sprawie rozpatrzenia wniosku o podjęcie czynności w przedmiocie zmiany sposobu użytkowania oraz przebudowy fermy drobiu położonej na działkach nr [...] i [...] w J., gmina C.

Skargę wniesiono w następujących okolicznościach faktycznych:

Pismem z 26 IX 2018 r. skarżąca zwróciła się do PINB wnosząc o podjęcie "czynności wynikających z Prawa budowlanego" w sprawie obiektów znajdujących się na fermie drobiu zlokalizowanej na działkach nr [...] i [...] w J. i informując o przeprowadzanych przez nowego właściciela pracach remontowych. W odpowiedzi pismem z dnia 1 X 2018 r. PINB poinformował skarżącą, że biorąc pod uwagę usytuowanie nieruchomości, których jest właścicielką oraz uwzględniając definicję obszaru oddziaływania obiektu nie można przyjąć, że posiada interes prawny w sprawie związanej z ewentualnymi robotami na działkach gruntu nr [...] i [...] w J. Organ wyjaśnił zarazem, że wbrew twierdzeniom skarżącej nie zmienili się właściciele przedmiotowych działek gruntu oraz że po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym (m. in. w dniu 3 VII 2018 r. wskutek informacji przekazanej przez E. Ż. organ przeprowadził oględziny nieruchomości) stwierdzono brak podstaw do podjęcia dalszych działań w sprawie. Pismem z dnia 8 X 2018 r. skarżąca zwróciła się do PINB wskazując, że odległość obiektów znajdujących się na spornych działkach do granicy z jej działką wynosi 4 m. Nadto przywołała okoliczności wskazujące na uciążliwości dla otoczenia związane z prowadzeniem fermy drobiu i fakt uchwalenia nowego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy C., w którym jej działka określona została jako tereny zainwestowania wiejskiego. Pismem z 8 X 2018 r. do PINB zwrócił się również E. Ż. wnosząc o wszczęcie "z urzędu" postępowania administracyjnego w sprawie zmiany sposobu użytkowania oraz przebudowy fermy drobiu na działkach nr [...] i [...] w J. Wnioskodawca wskazał, że obecnie na terenie tych działek wykonywane są roboty mające na celu modernizację instalacji i zintensyfikowanie użytkowania obiektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00