Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 15 stycznia 2020 r., sygn. III SAB/Gl 300/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Apollo Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz (spr.) Sędzia WSA Beata Kozicka po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 15 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi A. L. na bezczynność Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach w przedmiocie choroby zawodowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z 21 października 2019r. skarżący A. L. wywiódł skargę na bezczynność Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach w sprawie stwierdzenia choroby zawodowej, w której zarzucił organowi przewlekłość postępowania w tym przedmiocie.

W skardze wniósł o zobowiązanie organu do niezwłocznego zakończenia postępowania i wydania decyzji.

W uzasadnieniu skargi przedstawił stan faktyczny sprawy.

Oświadczył, że 25 stycznia 2018 r. wniósł odwołanie od decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w C. z [...] r. odmawiającej stwierdzenia choroby zawodowej. Przyznał, że organ odwoławczy podejmował wprawdzie czynności w sprawie, lecz wszystkie one były spóźnione w świetle przepisów kodeksu podstępowania administracyjnego. Już pierwsze czynności organu, które miały prowadzić do uzupełnienia materiału dowodowego były podjęte po upływie terminu do załatwienia sprawy. Organ administracji dopiero po upływie miesiąca od daty odwołania zwrócił się do Inspektora Sanitarnego w C. o dokonanie ponownej oceny narażenia zawodowego na czynniki kancerogenne, z którymi miał kontakt w związku ze świadczeniem pracy w "A". Kolejne czynności także były podejmowane po bardzo długim namyśle. Od 26 kwietnia 2018 r. organ administracji ubiega się rzekomo o skierowanie go na dodatkowe badania, które miały być przeprowadzone przez Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w S. Dopiero po upływie roku i dwóch miesięcy (pismo z 14 czerwca 2019 r.) skarżący został powiadomiony przez p.o. Dyrektora tegoż Instytutu o jego likwidacji i braku możliwości załatwienia jego sprawy. Jednocześnie poinformowano go o przekazaniu dokumentów do ŚPWIS w Katowicach oraz o tym, że właściwą jednostką będzie Instytut Medycyny Pracy w L. Po upływie kolejnego miesiąca - pismem z 15 lipca 2019 r. ŚPWIS w Katowicach poinformował go o tym, że dalsze czynności podejmie jak otrzyma akta z Instytutu w S. Już tylko porównanie dat kierowanych do niego pism wskazuje, że sposób działania organów jest wadliwy. Półtora roku trwało przesłanie dokumentów w obie strony. Żadnych badań jak dotąd (tj. do dnia sporządzenia skargi) nikt nie przeprowadził.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00