Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 26 września 2019 r., sygn. II SA/Sz 627/19

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska Sędziowie Sędzia WSA Maria Mysiak (spr.), Sędzia WSA Arkadiusz Windak Protokolant starszy inspektor sądowy Aneta Ciesielska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 26 września 2019 r. sprawy ze skargi H. S. na zarządzenie Starosty W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia stałej organizacji ruchu I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu, II. zasądza od Starosty W. na rzecz skarżącego H. S. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zarządzeniem z dnia [...] nr [...] Starosta [...] zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu na ul. [...] w M., podając jako termin jej wprowadzenia dzień 31 grudnia 2019 r.

H. S. (dalej jako: "skarżący") pismem z dnia 4 czerwca 2019 r. złożył skargę na powyższe zarządzenie Starosty [...].

Zaskarżając je w całości zarzucił:

1. naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784) m.in.:

a) § 4 ust. 3 rozporządzenia poprzez przedstawienie do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu przez osobę nieuprawnioną, tj. Pawła Draba - Właściciela,

a nie osobę wymieniona enumeratywnie w pkt. 1- 4,

b) § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia poprzez brak w projekcie organizacji ruchu planu orientacyjnego w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi, której projekt dotyczy.

c) § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia poprzez brak w projekcie organizacji ruchu planu sytuacyjnego w skali 1:500 lub 1:1.000 zawierającego parametry geometrii drogi.

d) § 5 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia poprzez brak w projekcie organizacji opisu technicznego zawierającego charakterystykę drogi i ruchu na drodze.

e) § 5 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia poprzez brak w projekcie organizacji ruchu terminu wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu, co skutkowało wprowadzeniem przez Urząd Miejski w M. stałej organizacji ruchu już 17 kwietnia 2019 r., pomimo że zarządzenie Starosty [...] wskazuje termin 31 grudnia 2019 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00