Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 3 lipca 2020 r., sygn. II SA/Ke 146/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy inspektor sądowy Sebastian Styczeń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 lipca 2020 r. sprawy ze skargi A. S. i J. S. na zarządzenie Starosty z dnia 14 lutego 2018 r. w przedmiocie zatwierdzenia stałej organizacji ruchu oddala skargę.

Uzasadnienie

II SA/Ke 146/20

Uzasadnienie

Zarządzeniem z dnia 14 lutego 2018 r. Starosta zatwierdził "Projekt stałej organizacji ruchu na obszarze Starego Miasta ".

W dniu 23 grudnia 2019 r. A. S. i J. S. wnieśli do tut. Sądu skargę na powyższe zarządzenie, zarzucając naruszenie art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ("Prd") w zw. z § 3 ust. 1 i § 8 ust. 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem poprzez:

- zatwierdzenie zmiany organizacji ruchu w sposób całkowicie dowolny, pomimo braku przesłanek dla wprowadzenia zakazu wjazdu na drogę dojazdową, przy której znajduje się budynek stanowiący własność skarżących, oraz w którym prowadzona jest działalność gospodarcza przez J. S., powodując tym samym niczym nieuzasadnione ograniczenie w dysponowaniu własnością przez skarżących oraz w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej;

- brak ujęcia w opisie znaku B-2 dopuszczenia do korzystania z drogi przez właścicieli budynku przy ul. R. 16, 17, mimo że stosowne wyłączenia są przewidziane dla mieszkańców budynku przy ul. S., ul. R., ul. O. o wskazanych w opisie numerach;

- art. 22 i 32 Konstytucji RP poprzez zatwierdzenie organizacji ruchu, która uniemożliwia prowadzenie przez J. S. działalności gospodarczej, poprzez uniemożliwienie korzystania z drogi w sytuacji, w której ograniczenie działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny, a nadto w sytuacji, w której zakazane jest dyskryminujące i nierówne traktowanie kogokolwiek, w tym przedsiębiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00