Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 16 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Ke 545/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Miziołek (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Asesor WSA Agnieszka Banach, , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 16 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi [...] na akt Starosty z dnia [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu w całości; II. zasądza od Starosty na rzecz [...] kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu 31.10.2019 r. Starosta zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu (znak: PZD.5126.2/M/.2019) dla dróg o nazwach: droga [...] na terenie gminy [...], wskazując że planowany termin wprowadzenia organizacji ruchu zgodnie z projektem to 31.03.2020 r. W podstawie prawnej powołano art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990) oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz. 784), zwanego dalej rozporządzeniem.

Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach wniosła [...] (zwana dalej Spółką), zarzucając ww. aktowi naruszenie:

1. pkt 3.2.19 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach w zw. z § 5 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia poprzez zastosowanie w projekcie dziewięciu sztuk znaku B-18 "Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 3,5 t", podczas gdy z przeznaczenia tego znaku oraz z opisu technicznego zawierającego charakterystykę drogi i ruchu na drogach wskazanych w projekcie nie wynika konieczność umieszczania znaku B-18;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00