Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 14 września 2023 r., sygn. III SA/Gd 126/23

Ruch drogowy

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Paweł Mierzejewski, Sędziowie: Sędzia WSA Alina Dominiak, Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak (spr.), Protokolant: Asystent sędziego Joanna Karpińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2023 r. sprawy ze skargi K. B. na akt Starosty Nowodworskiego z dnia 5 stycznia 2023 r., nr 7121.1.2023.KG w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu 1. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu; 2. zasądza od Powiatu Nowodworskiego na rzecz skarżącej K. B. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania; 3. nakazuje ściągnąć od Powiatu Nowodworskiego na rzecz Skarbu Państwa – Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku kwotę 100 (sto) złotych tytułem nieuiszczonej części wpisu od skargi.

Uzasadnienie

W dniu 5 stycznia 2023 r. Starosta Nowodworski aktem (nr WK.7121.1.2023.KG) – działając na podstawie art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm. – dalej jako "p.r.d.") oraz § 3 ust 1 pkt 3, § 8 ust 2 i 7, § 12 ust. 1 i 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 784 - zwanego dalej także "rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem") - zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu dotyczący "zmiany stałej organizacji ruchu dla drogi powiatowej nr 2301G (Solnica-Rakowiska-(Lubstowo))", wskazując, że opieczętowany projekt organizacji ruchu stanowi integralną część pisma i zarejestrowany jest pod pozycją nr WK.7120.2.2023 ewidencji zatwierdzonych projektów zmian organizacji ruchu drogowego oraz że zatwierdzona organizacja ruchu powinna zostać wprowadzona w okresie do 31 stycznia 2023 r., natomiast w terminie 7 dni przed wprowadzeniem organizacji ruchu należy o tym powiadomić organ zarządzający ruchem, zaś brak zawiadomienia powoduje utratę ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00