Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 4 lipca 2019 r., sygn. II SA/Ol 289/19

Oświata

 

Dnia 4 lipca 2019 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Osipuk Sędzia WSA Piotr Chybicki Protokolant specjalista Anna Piontczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 lipca 2019 roku sprawy ze skargi Burmistrza na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odwołania Dyrektora Przedszkola Miejskiego z zajmowanego stanowiska bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Z akt administracyjnych przekazanych wraz ze skargą wynika, że zarządzeniem Nr [...] z dnia 13 grudnia 2018 r. na podstawie art. 66 ust. 1 pkt 2 i art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm., dalej P.o. ) Burmistrz [...] odwołał Dyrektor Przedszkola Miejskiego w [...] bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego.

Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 8 lutego 2019 r., Wojewoda [...], powołując się na art. 91 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, stwierdził nieważność zarządzenia Nr [...] z dnia 13 grudnia 2018 roku

Burmistrza [...] w sprawie odwołania Dyrektora Przedszkola Miejskiego

w [...] z zajmowanego stanowiska bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia nadzorczego wskazano, że okoliczności zdarzenia stanowiącego podstawę do wydania kwestionowanego zarządzenia, nie wypełniają przesłanki przypadku szczególnie uzasadnionego, wskazanego w art. 66 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe. W opinii organu nadzoru, powody podane w zarządzeniu Burmistrza [...] nie mogły stanowić podstawy do odwołania dyrektor przedszkola bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego. Uzasadnienie nie zawiera pełnego obrazu okoliczności, stanowiących podstawę do odwołania dyrektor, nie została m.in. wskazana data w jakiej burmistrz dowiedział się o zdarzeniu będącym podstawą odwołania dyrektor przedszkola. Mając na uwadze całokształt okoliczności sprawy, organ nadzoru stwierdził, że przedmiotowe zarządzenie wydane zostało z rażącym naruszeniem prawa, bowiem wskazane w zarządzeniu okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odwołania dyrektor przedszkola z zajmowanego stanowiska, bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00