Orzeczenie
Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 8 maja 2019 r., sygn. I SA/Gd 148/19
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Sławomir Kozik, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń, Sędzia WSA Ewa Wojtynowska (spr.), Protokolant Starszy Sekretarz sądowy Dorota Zawiślińska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi Gminy [...] na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 listopada 2018 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:
Gmina (dalej: "Gmina", "wnioskodawczyni", "skarżąca") wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "Dyrektor", "Organ") o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług.
Przedstawiając stan faktyczny i zdarzenie przyszłe wnioskodawczyni podała, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Z mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.) - dalej: "u.s.g.", jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wskazała, że wykonuje zadania własne samodzielnie lub poprzez powołane gminne jednostki organizacyjne mające status jednostek budżetowych, w tym m.in.: Urząd Miasta
i Gminy w M. (dalej: "Urząd Gminy"), Ośrodek Sportu i Rekreacji w M., Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w M., Zarząd Mienia Komunalnego w M., osiem szkół podstawowych i dwa przedszkola miejskie. Zaznaczono, że w przyszłości Gmina nie wyklucza likwidacji jednostek budżetowych, jak również utworzenia innych jednostek budżetowych lub też samorządowych zakładów budżetowych celem realizacji jej zadań, jako jednostki samorządu terytorialnego (dalej: "j.s.t."). Podano, że Gmina za pośrednictwem jednostek budżetowych dokonuje (będzie dokonywała) zarówno transakcji opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, jak i korzystających ze zwolnienia z tego podatku. Ponadto Gmina za pośrednictwem jednostek budżetowych może dokonywać innych czynności, w tym niepodlegających ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) - dalej: "ustawa o VAT", wynikających
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right