Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 30 stycznia 2019 r., sygn. II SA/Gd 634/18

Ochrona przyrody

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz Sędziowie: Sędzia WSA Mariola Jaroszewska Asesor WSA Magdalena Dobek-Rak (spr.) Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Diana Wojtowicz po rozpoznaniu w dniu 30 stycznia 2019 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością B Spółki komandytowo-akcyjnej z siedzibą we W. na uchwałę Sejmiku Województwa z dnia 27 kwietnia 2011 r., nr [...] w sprawie Parku Krajobrazowego oddala skargę.

Uzasadnienie

A. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na uchwałę Sejmiku Województwa nr [..] z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie [..] Parku Narodowego, wydaną na podstawie art. 18 pkt 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 ze zm.), dalej jako u.s.w., i art. 16 ust. 2 i 3 oraz art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j.: Dz.U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 ze zm.), dalej jako u.o.p.

W skardze zarzucono naruszenie art. 16 ust. 2 i 3 u.o.p. poprzez uznanie, że zaskarżona uchwała nie dotyczy utworzenia ani zmiany granic obszaru parku i w konsekwencji brak dokonania uzgodnień projektu uchwały z właściwymi miejscowo radami gmin. W ocenie skarżącej takie działanie organu było wynikiem przyjęcia nieznanej prawu instytucji "dostosowania" aktu normatywnego do zmian w porządku prawnym i uznaniem, że zwalnia ona z rygorów proceduralnych określonych dla nowelizacji takiego aktu, w szczególności z obowiązku dokonania uzgodnień z właściwymi organami. Ponadto, Spółka zarzuciła naruszenie art. 63 ust. 3 w zw. z art. 31 ust. 3, a także art. 7 Konstytucji RP poprzez pozbawienie jej możliwości wykonywania przysługującego jej prawa własności na skutek wprowadzonego w § 3 pkt 8 uchwały zakazu zabudowy - lokalizowania obiektów budowlanych w pasie szerokości 200 m od krawędzi brzegów klifowych oraz w pasie technicznym brzegu morskiego - i złamanie zasady proporcjonalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00