Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 22 listopada 2018 r., sygn. I SA/Po 608/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Monika Świerczak Sędziowie Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Krzysztof Dzierzgowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 listopada 2018 r. sprawy ze skargi [...] na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] marca 2018 r., Gmina Miasto [...] (zwana dalej: Skarżąca; Wnioskodawca, Gmina) zwróciła się z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i korekty podatku naliczonego.

Z opisu zdarzenia przyszłego opisanego we wniosku o wydanie interpretacji wynika, co następuje.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług rozliczającym się wraz z jednostkami organizacyjnymi utworzonymi przez Miasto. Miasto wykonuje przede wszystkim tzw. zadania własne nałożone odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane. Gmina jest właścicielem m.in. dwóch budynków użyteczności publicznej (budynek Urzędu Miejskiego, który stanowi zasadniczy obiekt siedziby Urzędu (dalej jako Budynek 1) oraz budynek nazwany Salą sesyjną mieszczący się w pobliżu pierwszego, w którym odbywają się głównie posiedzenia organu uchwałodawczego Gminy - Rady Miejskiej (dalej jako Budynek 2, a łącznie jako Budynki). Budynki figurują w ewidencji środków trwałych Gminy. W Budynkach Urząd Miejski realizuje zadania ustawowe z zakresu działalności Miasta, wynikające głównie z ustawy o samorządzie gminnym. Na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług (zwanej dalej: ustawa o VAT) wykonywane zadania Miasta mają status czynności nie podlegających VAT oraz w części dokonywanej w oparciu o umowy cywilnoprawne opodatkowanych VAT (zwolnionych przedmiotowo i objętych poszczególnymi stawkami VAT). W Budynku 1 - poza siedzibą Urzędu Miasta - wynajmowane są także niewielkie pomieszczenia na rzecz placówki pocztowej, Banku Ochrony Środowiska (który jednocześnie prowadzi bankową obsługę Gminy oraz jej jednostek organizacyjnych, a także obsługę kasową w budynku Urzędu Miejskiego), pomieszczenia na rzecz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z przeznaczeniem na biura, a także lokal mieszkalny z przeznaczeniem dla dozorcy zatrudnionego w Urzędzie Miejskim, pomieszczenia z przeznaczeniem na garaż (3 pomieszczenia zajmowane przez: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Powiatowy Urząd Pracy, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00