Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 25 maja 2018 r., sygn. I SA/Lu 212/18

Podatek od towarów i usług; Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Małysz (sprawozdawca) Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz WSA Andrzej Niezgoda Protokolant specjalista Kamil Rutkowski po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 maja 2018 r. sprawy ze skargi G. L. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] grudnia 2017 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług - oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z [...] grudnia 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że nieprawidłowe jest stanowisko G. L. przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wykorzystania danych za rok 2015 w sytuacji dokonywania za rok 2017 korekty kwoty podatku naliczonego.

Z uzasadnienia powyższej interpretacji indywidualnej wynika, że została ona wydana w następującym stanie sprawy:

W październiku 2017 r. G. L., zwana dalej "Gminą", złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług. We wniosku podała, że jako organ władzy publicznej realizuje, poprzez jednostki budżetowe, zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa. Większość zadań realizowana jest w ramach reżimu publicznoprawnego i pozostaje poza sferą podatku od towarów i usług, jednak niektóre czynności wykonywane są na podstawie umów cywilnoprawnych i Gmina traktuje je jako podlegające regulacjom dotyczącym podatku od towarów i usług. Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z wykonywaniem nałożonych na nią zadań Gmina ponosi wydatki, z których część jest w stanie przyporządkować wprost do rodzaju prowadzonej działalności, tj. do działalności gospodarczej oraz do działalności niemającej takiego charakteru, pozostającej poza zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Jednak niektóre wydatki, np. związane z administrowaniem budynkiem Gminy, koszty zakupu materiałów biurowych lub środków czystości, mają charakter "mieszany", tj. są ponoszone na nabycie towarów i usług związanych jednocześnie z działalnością gospodarczą i z działalnością inną niż gospodarcza. Aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług o charakterze "mieszanym" Gmina jest zobowiązana do zastosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00