Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 6 lutego 2018 r., sygn. II SA/Ol 834/17

Ochrona zwierząt

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Sędziowie Sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant Referent Małgorzata Gaida po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lutego 2018 r. sprawy ze skargi Stowarzyszenia A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]’ nr "[...]" w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony nad bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją nr 1/2014 z dnia 24 listopada 2014 r. Wójt Gminy "[...]" (dalej jako: "organ pierwszej instancji") zezwolił "[...]" (dalej jako "przedsiębiorca") na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy "[...]"oraz na prowadzenie Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w "[...]".

Stowarzyszenie "[...]" (dalej jako: "Stowarzyszenie") zwróciło się do organu pierwszej instancji z wnioskiem o cofnięcie powyższego zezwolenia. Podniosło, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w uzasadnieniu wyroku z dnia 7 sierpnia 2015 r., sygn. akt II SA/Ol 453/16, którym oddalono skargę Stowarzyszenia na decyzję organu odwoławczego wydaną w przedmiocie stwierdzenia nieważności opisanej wyżej decyzji, stwierdził, że przedmiotowe zezwolenie określa obszar działalności schroniska i jest nim teren Gminy "[...]", w miejscowości "[...]". Stowarzyszenie zaznaczyło, że jest to zgodne z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1289, z późn. zm.), dalej jako "ustawa", z których wynika, że przez "obszar działalności objętej zezwoleniem" należy rozumieć - w przypadku prowadzenia schroniska dla zwierząt - obszar, z jakiego ujęte bezdomne zwierzęta umieszczane są następnie w danym schronisku. Przedsiębiorca natomiast, zdaniem Stowarzyszenia, przynajmniej od 2010 r. prowadzi schronisko dla bezdomnych zwierząt poza obszarem Gminy "[...]", gdyż od lat współpracuje z około 10 gminami, wskutek czego, wbrew zapisom zezwolenia, przyjmuje ok. 150 psów rocznie spoza Gminy "[...]". W ocenie Stowarzyszenia, przyjmowanie do schroniska w "[...]"zwierząt spoza Gminy "[...]"jest nielegalne, co winno skutkować wszczęciem postępowania w sprawie jego cofnięcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00