Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 17 stycznia 2017 r., sygn. II SA/Bk 562/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marek Leszczyński (spr.), Sędziowie sędzia NSA Grażyna Gryglaszewska, sędzia WSA Małgorzata Roleder, Protokolant referent stażysta Katarzyna Derewońko, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 stycznia 2017 r. sprawy ze skargi E. W. na czynność Wójta Gminy F. z dnia [...] maja 2016 r. nr [...] w przedmiocie numeru porządkowego budynku oddala skargę
Uzasadnienie
Pismem z dnia [...] marca 2016 r. E. W.- S. zwróciła się do Wójta Gminy F. o ustalenie numerów adresowych przy ul. G. w F. Wnioskodawczyni wniosła o wyjaśnienie, kiedy i na podstawie jakiej decyzji na działce nr [...], sąsiadującej z jej działką o nr [...], nadano numerację budynku odpowiadającą numeracji jej budynku, czyli ul. G. [...]. Wskazała dalej, że adres jej budynku znajduje się na działce nr [...i zawsze posiadał numerację [...], co potwierdzają dokumenty z rejestru gruntów Starostwa Powiatowego w S. W związku z powyższym wniosła o uporządkowanie numeracji sąsiadujących z jej budynkiem innych budynków. Jednocześnie poinformowała, że nie jest zainteresowana zmianą numeracji jej adresu. Podniosła też, że nr [...] należy do budynku znajdującego się na sąsiedniej działce nr [...].
Pismem z dnia 2 maja 2016 r., znak: [...], Wójt Gminy F., działając na podstawie art. 47a ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287), zawiadomił wnioskodawczynię, że dla istniejącego budynku mieszkalnego, usytuowanego na nieruchomości oznaczonej działką o numerze ewidencyjnym [...], obręb geodezyjny [...] F., został ustalony numer porządkowy [...] przy ul. G. w miejscowości F., gmina F. W związku z powyższym organ przypomniał o wynikającym z art. 47b ust. 1, 2 i 4 wyżej wspomnianej ustawy, obowiązku umieszczenia w widocznym miejscu na budynku lub na ogrodzeniu (bramie) nieruchomości, tablicy z nazwą miejscowości, ulicy i nadanym numerem porządkowym w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia. W piśmie wskazano też, że tablice z numerami porządkowymi powinny być czytelne, widoczne oraz utrzymane w należytym stanie.