Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 11 października 2016 r., sygn. II SA/Rz 32/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Marcin Kamiński /spr./ Sędziowie WSA Joanna Zdrzałka WSA Piotr Godlewski Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 października 2016 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] grudnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki budowli w postaci urządzenia reklamowego I. uchyla zaskarżoną decyzję i decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] z dnia [...] września 2015 r. nr [...]; II. zasądza od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego na rzecz skarżącego A. B. kwotę 997 zł /słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi AB (skarżącego) jest decyzja [.] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [.] z dnia [.] grudnia 2015 r. nr [.] w przedmiocie uchylenia w całości decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [.] z dnia [.] września 2015 r. nr [.] oraz nakazania skarżącemu rozbiórki budowli w postaci urządzenie reklamowego (reklamy).

Stan faktyczny i prawny sprawy przedstawia się następująco:

Decyzją z dnia [.] września 2015 r. nr [.], działając na podstawie art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (P.b.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (K.p.a.), Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w [.] nakazał "[.] PPHU [...] z/s [.]" rozbiórkę reklamy usytuowanej przy drodze krajowej nr [.], na działce nr [.] w miejscowości [.], wybudowanej bez wymaganego przepisami pozwolenia na budowę.

W uzasadnieniu organ podał, że w wyniku przeprowadzonej w dniu 6 sierpnia 2015 r. kontroli stwierdzono, że na działce nr 902 w [.], położonej przy drodze krajowej nr [.], zlokalizowana jest jednostronna tablica reklamowa, przymocowana do dwóch okrągłych stalowych słupów zabetonowanych w gruncie, posiadająca wymiary 2,7m x 5,0m i usytuowana w odległości 6,0 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej w terenie zabudowanym. Stanowi zatem urządzenie reklamowe trwale połączone z gruntem. PINB podał również, że uczestniczący w kontroli przedstawiciel Urzędu Gminy [.] przedłożył do protokołu kopię umowy dzierżawy, zawartej w dniu 28 października 2013 r. pomiędzy Gminą [.], a firmą [.] PHU [...] z/s ul. [.] oraz oświadczył, że nie posiada wiedzy czy ww. podmiot posiada pozwolenie na budowę opisanej reklamy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00