Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 8 września 2016 r., sygn. I SA/Ol 496/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Ryszard Maliszewski Sędziowie sędzia WSA Jolanta Strumiłło (sprawozdawca) sędzia WSA Renata Kantecka Protokolant starszy sekretarz sądowy Monika Rząp po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 września 2016r. sprawy ze skargi Miasta i Gminy na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej - działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącej kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu "[...]" r. Miasto i Gmina F. zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej, działającego z upoważnienia Ministra Finansów o wydanie interpretacji indywidualnych, dotyczących podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją "Przebudowa stadionu miejskiego w miejscowości F. etap II".

We wniosku, uzupełnionym w dniu "[...]" r., o wydanie interpretacji indywidualnej przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Miasto prowadziło inwestycję "Przebudowa stadionu miejskiego w miejscowości F. etap II" wykonanie odwodnienia płyty stadionu i wymiana ogrodzeń (infrastruktura). Miasto jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedmiotowa inwestycja została przekazana do bezpłatnego użytkowania protokołem odbioru w dniu 16 października 2012 r. Inwestycja nie była i nie jest wykorzystywana do czynności opodatkowanych ze względu na swój charakter. Obecnie Miasto rozważa przekazanie wybudowanej w 2012 r. infrastruktury w dzierżawę na podstawie umowy dzierżawy Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Kultury w miejscowości F. Infrastruktura po przekazaniu nadal byłaby wykorzystywana zgodnie ze swoim przeznaczeniem, niemniej taka zmiana sposobu zarządzania majątkiem gminnym jest wskazana ze względu na posiadanie przez Ośrodek odpowiednich sił i środków, które pozwolą na należyte użytkowanie przekazanego mienia. Ze względu na charakter inwestycji, Miasto rozważa obciążanie Ośrodka czynszem w wysokości kilkuset złotych rocznie. Infrastruktura bowiem musi również po przekazaniu spełniać swoje funkcje i zachować ogólnodostępny charakter. Miasto nie odliczyło wydatków poniesionych w trakcie inwestycji na infrastrukturę. Przedmiotowa inwestycja była realizowana w okresie 2012 - 2013, z zamiarem wykorzystania do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, przy czym Gmina nie ma dokumentu, z którego wynika taki sposób przeznaczenia. Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Podatek naliczony przy zakupie towarów i usług był uznany za koszt kwalifikowany. W świetle uchwały składu siedmiu sędziów NSA z 26 października 2015 r., I FPS 4/15 Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w F. nie jest podatnikiem VAT. Podatnikiem podatku VAT w stosunku do całej działalności (Miasta i Urzędu Miejskiego) jest wyłącznie Miasto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00