Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 4 lutego 2016 r., sygn. III SA/Lu 863/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Robert Hałabis, Sędzia WSA Ewa Kowalczyk Protokolant Starszy asystent sędziego Małgorzata Olejowska po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 21 stycznia 2016 r. sprawy ze skargi R. S. na decyzję Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] maja 2015 r., Nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego, po rozpatrzeniu odwołania R. S., utrzymał w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2015 r., Nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 10000 zł.

Podstawę faktyczną powyższego rozstrzygnięcia stanowiły następujące ustalenia:

W dniu [...] grudnia 2014 r. na autostradzie A-4 w G. przeprowadzono kontrolę drogową pojazdu silnikowego marki M. o nr rej. [...]. Pojazdem wykonywano międzynarodowy transport drogowy osób, okazjonalny przewóz zorganizowanej grupy osób na trasie Holandia - Polska, w imieniu przedsiębiorcy R. S., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą R. S. - [...]. Pojazdem kierował w momencie kontroli J. K. W pojeździe obecny byli również kierowcy A. W. i D. K.

W trakcie kontroli stwierdzono nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności pojazdu i przebytej drogi. A. W. i D. K. nie rejestrowali swojej aktywności na karcie kierowcy od godziny 21:34 dnia [...] grudnia 2014 r. do godziny 6:36 dnia [...] grudnia 2014 r. - do momentu kontroli.

Stwierdzono również skrócenie dziennego czasu odpoczynku - o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę. Na podstawie zapisów cyfrowych z dnia [...] grudnia 2014 r. i dnia [...] grudnia 2014 r. A. W. i D. K. ustalono, że w dniu [...] grudnia 2014 r. rozpoczął się 30-godzinny okres rozliczeniowy, w ciągu którego kierowcy powinni odebrać minimum 9 godzin nieprzerwanego odpoczynku. W okresie tym kierowcy odebrali jedynie 1 godzinę i 49 minut nieprzerwanego odpoczynku, od godziny 8:01 do 9:50 dnia [...] grudnia 2014 r., a zatem skrócili dzienny czas odpoczynku o 7 godzin i 11 minut.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00