Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 16 grudnia 2015 r., sygn. II SA/Bd 1318/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Leszek Tyliński Sędziowie sędzia WSA Anna Klotz (spr.) sędzia WSA Jarosław Wichrowski Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Kloska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi spółki E. w G. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] września 2015 r. nr [...] w przedmiocie udostępnienia nieruchomości 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Starosty T. z dnia [...] czerwca 2015 r. nr [...], 2. zasądza od Wojewody [...] na rzecz strony skarżącej 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] czerwca 2015 r. o numerze [...], Starosta T., na podstawie art. 124 b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. 2014 poz. 518), oraz art. 104 i 108 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2013. 267), po rozpatrzeniu wniosku Spółki E.-OP. S.A z dnia [...] marca 2015r., w sprawie udostępnienia nieruchomości oznaczonej jako działka nr [...] o pow. 3,9995 ha, położonej w miejscowości B., gmina C., zapisanej w księdze wieczystej [...], odmówił zobowiązania T. C., będącego właścicielem ww. nieruchomości, do udostępnienia przedmiotowej nieruchomości w celu wykonania "remontu" napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu 15kV relacji GPZ C. - GPZ P. polegającego na demontażu słupa DANA oraz linek AFL, posadowieniu w miejscu istniejącego słupa nowego słupa betonowego typu E i podwieszeniu linek izolowanych typu AFL 1x70 mm2.

Jak wskazał Starosta, wnioskodawca oświadczył, że E. O. SA jest właścicielem przedmiotowej linii i poinformował, iż czynności wskazane we wniosku z dnia [...] marca 2015r. mieszczą się w definicji remontu zawartej w przepisie art. 3 pkt 8 prawa budowlanego. Z uwagi na nieprzekazanie przez wnioskodawcę wymaganej przez organ dokumentacji projektowej inwestycji, Starosta wystąpił do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w T. na podstawie posiadanej dokumentacji o wyrażenie opinii, czy niniejsze przedsięwzięcie ma charakter remontu, czy wykracza poza remont w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i wobec tego jak należy je zdefiniować. Starosta bowiem powziął wątpliwość, czy daną inwestycję traktować należy jako remont, czy też jako przebudowę. Jak wynika z odpowiedzi organu opiniującego z dnia [...] maja 2015 r., roboty budowlane przewidziane do wykonania w ramach przedmiotowej inwestycji nie wymagają wydania pozwolenia na budowę. Jednocześnie inwestycja została zakwalifikowana jako przebudowa wymagająca jedynie zgłoszenia do właściwego organu zgodnie z treścią art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo budowlane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00