Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 21 października 2015 r., sygn. II SA/Gl 715/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Rafał Wolnik (spr.),, Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska,, Sędzia NSA Ewa Krawczyk, Protokolant Marta Guzik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 października 2015 r. sprawy ze skargi [A] Sp. z o.o. w G. na akt Prezydenta Miasta J. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu oddala skargę.

Uzasadnienie

Aktem z dnia [...] r. (znak [...]) Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w J., działając z upoważnienia Prezydenta Miasta J., na podstawie art. 10 ust. 6 i 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. nr 177, poz. 1729), zatwierdził projekt zmiany organizacji ruchu na ul. [...] w. Zatwierdzenia dokonano po uzyskaniu pozytywnych opinii Komendanta Miejskiego Policji w J. oraz Komisji ds. Bezpieczeństwa ruchu Drogowego w J.

Pismem z dnia 13 kwietnia 2015 r. (które wpłynęło do organu w dniu 16 kwietnia 2015 r.) "A" Sp. z o.o. z siedzibą w G. (obecnie skarżąca), wezwała organ do usunięcia naruszenia prawa spowodowanego wspomnianym aktem poprzez jego uchylenie. W ocenie autora wezwania akt ten spowodował naruszenie art. 10 ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym w związku z § 3 ust. 1, § 5 i § 6 przywołanego wyżej rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. W treści wezwania podniesiono, że organ w sposób nieuprawniony wprowadził ograniczenia dotyczące tonażu pojazdów poruszających się po ul. [...] w J., co godzi w interes prawny Spółki, gdyż ogranicza prowadzoną przez nią działalność gospodarczą (transport kruszyw z kopalni). Nadto zarzucono organowi naruszenie art. 7 i art. 8 k.p.a. poprzez prowadzenie postępowania w sposób naruszający zaufanie obywateli do organu oraz art. 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, co miało polegać na wprowadzeniu zmian uniemożliwiających prowadzenie tej działalności. Na koniec skarżąca podkreśliła, iż akt zatwierdzający projekt o analogicznej treści został poddany kontroli sądu administracyjnego, który wyrokiem z dnia 15 stycznia 2015 r., sygn. akt II SA/Gl 949/14, stwierdził jego nieważność. Tym samym przyjęcie kolejnego aktu o tożsamej treści zmierza do uchylenia się od skutków przywołanego orzeczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00