Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 marca 2015 r., sygn. IV SA/Wa 2454/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Sędziowie sędzia WSA Anna Szymańska, sędzia WSA Wanda Zielińska-Baran (spr.), Protokolant ref. staż. Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 marca 2015 r. sprawy ze skargi I. G. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie decyzją z dnia [...] lipca 2014 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska, działając na podstawie art. 32 ust. 1 oraz art 34 w związku z art 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 czerwca 2007r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. Nr 124, poz. 859 ze zm.) oraz w związku z art. 3 ust. 1 lit b pkt III rozporządzenia (WE) Nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006r. ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania I. G. od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, znak: [...] z dnia [...] grudnia 2013r., nakładającej administracyjną karę pieniężną w wysokości 50.000 zł, na I. G., będącego odbiorcą odpadu przywiezionego nielegalnie na terytorium Polski utrzymał w mocy decyzje organu I. instancji.

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy podał, że decyzją znak: [...] z dnia [...] sierpnia 2009r., nałożył na odbiorcę odpadu I. G., obowiązek przekazania odpadu w postaci uszkodzonego, niekompletnego pojazdu marki BMW, o numerze identyfikacyjnym nadwozia: [...], do punktu zbierania pojazdów lub stacji demontażu. Skarżący nie skorzystał z przysługującego mu prawa do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Ustawa o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów w art. 25 ust. 1 pkt. 2 wskazuje, że w przypadku stwierdzenia nielegalnego międzynarodowego przemieszczania odpadów albo na podstawie powiadomienia o nielegalnym międzynarodowym przemieszczaniu odpadów w trybie art. 24 ust. 1 rozporządzenia nr 1013/2006, Główny Inspektor Ochrony Środowiska wszczyna z urzędu postępowanie administracyjne i wzywa odbiorcę odpadów - jeżeli za nielegalne międzynarodowe przemieszczanie odpadów odpowiedzialność ponosi odbiorca odpadów - w drodze postanowienia, do zastosowania procedur określonych w art. 24 rozporządzenia nr 1013/2006, określając termin realizacji działań wynikających z tych procedur, nie dłuższy niż 30 dni. Postępowanie w sprawie określenia sposobu gospodarowania odpadem w postaci uszkodzonego pojazdu marki BMW, zostało rozstrzygnięte decyzją z dnia [...] sierpnia 2009r. Strona została prawidłowo pouczona w treści ww. decyzji. I. G. nie skorzystał ze środka zaskarżenia. Organ podkreślił, że skarżący próbował wzruszyć powyższą decyzję w trybie nadzwyczajnym jednak Główny Inspektor Ochrony Środowiska wydał decyzję, znak: [...], którą odmówił uchylenia decyzji ostatecznej znak: [...] z dnia [...] sierpnia 2009r., Skarżący w treści tej decyzji został pouczony o możliwości zwrócenia się w ciągu 14 dni od daty jej doręczenia, do organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, z czego nie skorzystał. Wobec czego decyzja stała się ostateczna i w żadnym trybie nie została wyeliminowana z obrotu prawnego. Mając na uwadze powyższe, zdaniem organu, stwierdzić należy, że kwestia uznania pojazdu marki BMW, za odpad w nielegalnym międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, została rozstrzygnięta inną decyzją Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00