Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 stycznia 2011 r., sygn. IV SA/Wa 2067/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Aneta Dąbrowska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Anna Szymańska, Sędzia WSA Wanda Zielińska-Baran, Protokolant st. ref. Marcin Lesner, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 stycznia 2011 r. sprawy ze skargi R. W. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] września 2010 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej - oddala skargę -

Uzasadnienie

Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z [...] września 2010 r. -zaskarżoną skargą przez R. W. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie - uchylił w części, tj. w punkcie 2, decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] listopada 2008 r. nakładającą na wyżej wymienionego skarżącego administracyjną karę pieniężną w wysokości 50 000 złotych - jako odbiorcę odpadu w postaci uszkodzonego pojazdu marki [...] o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], przywiezionego z USA do Polski, bez dokonania pisemnego zgłoszenia, a w pozostałym zakresie utrzymał w mocy.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny:

W dniu 8 listopada 2007r. w Oddziale Celnym w A. został zgłoszony do procedury dopuszczenia do obrotu ww. samochód używany. Dla przedmiotowego pojazdu został wydany dokument "Świadectwo Pojazdu Uszkodzonego Stanu [...]", w którym dokonano adnotacji "Uszkodzenie większe niż należna wartość rynkowa". Nadto przedłożono "Wycenę wartości samochodu osobowego", "Ocenę techniczną [...]" oraz "Korektę oceny technicznej" - sporządzone przez rzeczoznawcę samochodowego.

Główny Inspektor Ochrony Środowiska wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie dokonania przez R.W. nielegalnego wwozu do Polski odpadu w postaci opisanego pojazdu.

W odpowiedzi na powyższe R. W. wyjaśnił, iż został poinformowany przez podmiot amerykański (sprzedającego) o możliwości dopuszczenia do ruchu przedmiotowego pojazdu po dokonaniu jego naprawy. Dalej wskazał, że dwie kalkulacje naprawy różnią się na kwotę 5 804,02 zł, której nie można uznać za mieszczącą się w granicach błędu. Kosztorys naprawy sporządzony w systemie Audatex przekracza 70% wartości rynkowej pojazdu, natomiast drugi kosztorys naprawy wskazuje, że koszt naprawy może być niższy niż 70% tej wartości. Nadto, powołując się na adnotacje zamieszczone w umowie kupna - sprzedaży, wskazał że cały pojazd jest w dobrym stanie i uznanie go za odpad jest nieprawidłowe. Pojazd ten nabył dla osobistych potrzeb.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00