Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 24 marca 2015 r., sygn. II SA/Lu 425/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogusław Wiśniewski, Sędzia WSA Joanna Cylc-Malec (sprawozdawca), Sędzia WSA Jacek Czaja, Protokolant Referent Bartłomiej Maciak, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 marca 2015 r. sprawy ze skargi P. I. L. w N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania o stwierdzenie nieważności decyzji w sprawie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia ..... Wójt Gminy ... ustalił dla Spółki - E. warunki zabudowy dla przedsięwzięcia polegającego na realizacji instalacji baterii słonecznych do produkcji energii elektrycznej, ekologicznej, na stojakach o konstrukcji aluminiowej, niezwiązanych trwale z gruntem, o całkowitej powierzchni do 5, 0 ha na działce nr ... położonej w M.

W dniu 1 sierpnia 2013 r. Spółka P. złożyła wniosek o stwierdzenie nieważności powyższej decyzji.

Podniosła, że przy wydaniu tej decyzji rażąco naruszono art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie oddziaływania na środowisko w zw. z § 3 ust. 1 pkt 52 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, gdyż nie zaliczono inwestycji do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i nie uzyskano decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Spółka wskazała przy tym na pismo Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 29 listopada 2012 r., z którego wynikało, że farmy fotowoltaiczne stanowią zabudowę przemysłową w rozumieniu § 3 ust 1 pkt 52 powołanego rozporządzenia. Wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy nie zostało więc poprzedzone procedurą uzyskania uzgodnień m.in. z właściwym Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska i właściwym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00