Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 28 listopada 2014 r., sygn. II SA/Gl 704/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bonifacy Bronkowski, Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski,, Sędzia NSA Łucja Franiczek (spr.), Protokolant specjalista Ewa Jędrasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 listopada 2014 r. sprawy ze skargi C. M. na uchwałę Rady Miasta U. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 27 października 2011 r. Rada Miasta Ustroń podjęła uchwałę nr XII/126/2011 w sprawie zmiany fragmentu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń w rejonie ul. A. Brody, Grażyńskiego, al. Legionów, Parkowej, Hutniczej, 3 Maja, Partyzantów oraz projektowanego odcinka zbiorczej ul. Partyzantów z ul. A. Brody, stwierdzając zgodność z ustaleniami studium uwarunkowań i warunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń. Uchwała ta została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Woj. Śl. z dnia 30 grudnia 2011 r. nr 331, poz. 5852 i weszła w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia. Podjęcie uchwały nastąpiło na podstawie art. 20 ust. 1 i art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.).

Pismem z dnia 27 lutego 2014 r. doręczonym w dniu 6 marca współwłaściciele działki nr [...], w tym C. M., wezwali Radę Miasta Ustroń do usunięcia naruszenia prawa poprzez uchylenie powyższej uchwały jako podjętej z naruszeniem art. 43 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260) oraz ich interesu prawnego, polegającego na przeznaczeniu części ich nieruchomości pod drogę publiczną, co ograniczy ich prawa do swobodnego jej zagospodarowania, niewspółmiernie do planowanego przedsięwzięcia publicznego, które zostało zaplanowane w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Wnioskodawcy zarzucili, że koncepcja przeprowadzenia ogólnodostępnej drogi gminnej, łączącej ul. Staffa z ul. Pod Skarpą, godzi w ich interes prawny, bowiem w praktyce zmierza do naruszenia ustalonego ładu przestrzennego osiedla Zeta Park, zaprojektowanego w formie zamkniętej przestrzeni mieszkalnej jako teren ogrodzony. Nadto, z racji posadowienia drogi publicznej w bezpośrednim sąsiedztwie budynków mieszkalnych, dojdzie do obniżenia wartości ich nieruchomości, zgodnie ze sporządzonym wstępnym projektem podziału nieruchomości, odległość drogi od ich budynku w najwęższym miejscu wyniosłaby ok. 2 m, zaś po drugiej stronie drogi - ok. 14 m, co narusza wymaganą odległość co najmniej 6 metrów, a przy jej zachowaniu, droga miałaby szerokość zaledwie 2 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00