Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 listopada 2013 r., sygn. VII SA/Wa 1306/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Włodzimierz Kowalczyk (spr.), , Sędzia WSA Mirosława Kowalska, Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka, Protokolant ref. staż. Bartłomiej Grzybowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2013r. sprawy ze skargi R. [...] w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] kwietnia 2013r. znak: [...] w przedmiocie odmowy zmiany terminu realizacji obowiązku określonego decyzją skargę oddala

Uzasadnienie

[...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w [...] decyzją z dnia [...] marca 2013 r. znak : [...] działając na podstawie art. 155 i 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.) zwanej dalej kpa. po rozpatrzeniu wniosku Rejonowego Zarządu Infrastruktury w [...] z dnia [...].02.2013 r. o zmianę terminu wykonania obowiązku określonego decyzją [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2011 r., znak: [...], nakazującą usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w amfiteatru - obiekt nr [...] w kompleksie wojskowym nr [...] w [...], odmówił zmiany terminu realizacji obowiązku nakazanego decyzją [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2011 r.

W uzasadnieniu swego rozstrzygnięcia organ wskazał, że decyzją z dnia [...] maja 2011 r. [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, na podstawie art. 66 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 Prawa budowlanego, nakazał zarządcy obiektu, usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do dnia [...] grudnia 2012 roku oraz zakazał użytkowania obiektu. Decyzja ta jest ostateczna.

Organ wyjaśnił, że w przypadku decyzji ostatecznej, do której wydania organ jest zobligowany w określonych prawem okolicznościach, w szczególności w przypadku decyzji nakazowej wydanej w oparciu o art. 66 ustawy - Prawo budowlane, nie jest możliwa jej zmiana w trybie art. 155 Kpa. Tego rodzaju decyzje nakazujące mają bowiem charakter związany. Oznacza to, że jeżeli wystąpi choćby jedna z przesłanek wymienionych w art. 66 ustawy - Prawo budowlane, organ nadzoru budowlanego jest zobowiązany do wydania decyzji nakazującej usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości. Wykluczona jest zatem możliwość weryfikacji, poprzez zmianę któregoś z elementów tej decyzji, na podstawie art. 155 Kpa. Natomiast, w sytuacji, kiedy strona postępowania złożyła już wniosek o zmianę decyzji ostatecznej, na podstawie art. 155 Kpa, która została wydana w oparciu o przepisy nakazujące określone działanie organu, organ rozpoznający taki wniosek wydaje decyzję odmawiającą zmiany decyzji dotychczasowej. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...] kwietnia 2013 r. znak: [...] działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 155 kpa. po rozpatrzeniu odwołania Rejonowego Zarządu Infrastruktury w [...] od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] marca 2013 r., utrzymał w mocy powyższą decyzję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00