Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 maja 2013 r., sygn. II SA/Ol 152/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Jezielska Sędziowie Sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 maja 2013 r. sprawy ze skargi S. J. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 24 września 2012 r. Starosta O. odmówił S.J., prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą "[...]", wydania zezwolenia na zbieranie odpadów na działce "[...]". Organ pierwszej instancji wskazał w uzasadnieniu, że zgodnie z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonego uchwałą nr VIII/41/07 Rady Gminy Dywity z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki nr 129 w obr. geod. Ługwałd, gmina Dywity, przedmiotowy teren położony jest na obszarze oznaczonym symbolem PE/P/U1. Z treści postanowienia Wójta Gminy D. z dnia 17 maja 2012 r. wynikało zaś, że zamierzona działalność, mająca polegać na zbieraniu i przeładunku odpadów, w tym niesegregowanych odpadów komunalnych, jest niezgodna z przepisami planu miejscowego, który na przedmiotowym terenie dopuszcza odzysk/recykling, zbieranie i magazynowanie odpadów związanych z funkcjonowaniem zakładu górniczego (żwirowni), do których nie należą odpady komunalne, w tym niesegregowane odpady komunalne. Organ pierwszej instancji stwierdził, że Wójt Gminy D. posiada kompetencje do interpretacji ustaleń planu. Za niezasadne uznał stanowisko strony, że precyzja regulacji planu winna wyłączać stosowanie interpretacji. Ponadto wyjaśnił, że zamierzona działalność, wbrew twierdzeniu wnioskodawcy, należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 pkt 81 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397), dla których zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00