Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 31 stycznia 2013 r., sygn. II SA/Łd 1097/12

 

Dnia 31 stycznia 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Tomasz Zbrojewski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Barbara Rymaszewska Sędzia WSA Joanna Sekunda-Lenczewska Protokolant pomocnik sekretarza Agata Zarychta po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 stycznia 2013 roku sprawy ze skargi M. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...], Nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej za usunięcie bez zezwolenia drzewa oddala skargę. a.bł.

Uzasadnienie

II SA/Łd 1097/12

U Z A S A D N I E N I E

Decyzją z dnia [...] Wójt Gminy G., działając na podstawie art. 88 ust. 1 pkt 2, art. 89 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody, nałożył na M. G. karę pieniężną za usunięcie bez zezwolenia topoli czarnej, rosnącej na działce nr 262 w miejscowości S., gm. G. w wysokości 5.976,42 zł.

W uzasadnieniu organ podał, że w dniu 14 grudnia 2011 r. S. S. zgłosił fakt wycięcia przez M. G. wiosną 2010 r. drzewa z rodzaju topoli. Podczas oględzin przeprowadzonych w dniu 12 stycznia 2012 r. M. G. poinformował, że drzewo zostało ścięte zimą 6 lat temu z uwagi na fakt, że znajdowało się w złym stanie zdrowotnym po uderzeniu pioruna. Oświadczył również, że posiadał stosownie zezwolenie, jednak nie może go okazać, gdyż uległo zaginięciu. Wezwani przez organ świadkowie nie wskazali jednoznacznie daty ścięcia drzewa. Ponadto nadpalenie pnia ściętego drzewa uniemożliwiło jednoznaczne określenie terminu wycinki. Po analizie zgromadzonego materiału dowodowego organ I instancji przyjął, że M. G. bez wymaganego zezwolenia wyciął drzewo w styczniu 2006 r., co obligowało organ do wymierzenia kary pieniężnej. Do ustalenia wysokości kary organ przyjął obwód pnia, ustalony wobec braku kłody na podstawie art. 89 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody w oparciu o wyliczenia zawarte w opinii dendrologicznej, stawkę opłaty w wysokości 11,37 i mnożnik 3 jako trzykrotność opłaty za usunięcie drzewa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00