Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 grudnia 2012 r., sygn. II SA/Ol 1259/12

 

Dnia 13 grudnia 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora (spr.) Protokolant referent-stażysta Anna Zofia Głażewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 grudnia 2012 roku sprawy ze skargi M. C. i L. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie kary za zajęcie pasa drogowego 1. uchyla zaskarżoną decyzję i utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; 2. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżących M. C. i L. C. solidarnie kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Z przedstawionych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w O. (dalej: MZDM, poprzednio: Miejski Zarząd Dróg, Mostów i Zieleni - MZDMiZ), działający

z upoważnienia Prezydenta Miasta O., decyzją z dnia 1 lipca 2009 r. wymierzył M.C. i L.C. karę pieniężną w wysokości 4.292,50 zł, za zajęcie bez zezwolenia pasa drogowego ulicy "[...]", położonej w ciągu drogi gminnej, o powierzchni 7,0834 m2, w okresie od dnia 1 września 2008 r. do dnia 30 czerwca 2009 r., poprzez umieszczenie kiosku handlowego. Jako podstawę prawną organ wskazał art. 40 ust.12 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm., dalej jako: "u.d.p.").

W uzasadnieniu decyzji organ powołał się na następujący stan faktyczny:

Z dniem 31 sierpnia 2008 r. wygasła umowa, zawarta w dniu 30 sierpnia 2000 r. pomiędzy MZDMiZ w O. a M. i L.C., uprawniająca do usytuowania w w/w pasie drogowym kiosku typu A., zespolonego z wiatą przystankową typu G. w okresie od 1 września 2000 r. do dnia 31 sierpnia 2008 r. W odpowiedzi na wniosek strony o przedłużenie w/w umowy, pismem z dnia 12 maja 2008 r. poinformowano stronę, że zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta O. na terenie Centrum obowiązuje zakaz sytuowania drobnych obiektów usługowych, poza obiektami związanymi z obsługą komunikacji masowej. Jednocześnie poinformowano stronę, że umowa z dnia 30 sierpnia 2000 r. nie zostanie przedłużona a pas drogowy, po jej wygaśnięciu, należy przywrócić do poprzedniego stanu użyteczności. W piśmie z dnia 26 maja 2008 r. M. i L.C. ponownie zwrócili się z prośbą o rozpatrzenie możliwości przedłużenia wymienionej umowy twierdząc, że w ich ocenie, prowadzona działalność w punkcie handlowym spełnia wymogi określone w § 4 ust. 1 pkt. 5 uchwały Rady Miasta O. Nr XIII/212/03 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta "[...]". Pismem z dnia 18 czerwca 2008 r. Miejski Zarząd Dróg, Mostów i Zieleni poinformował stronę, iż zgoda na lokalizację kiosku handlowego w pasie drogowym nastąpi po uzyskaniu i przedstawieniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla realizowanej inwestycji wraz z potwierdzeniem przez Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta O., że jest ona zgodna z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Pismem

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00