Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 25 października 2012 r., sygn. II SA/Gl 562/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Leszek Kiermaszek, Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), Sędzia WSA Rafał Wolnik, Protokolant st. sekretarz sądowy Beata Bieroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 października 2012 r. sprawy ze skargi "A" S.A. w W. na decyzję [...] Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie ochrony przeciwpożarowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w B. decyzją nr [...] z dnia [...] r., wydaną na postawie art.11a ust. 1 w związku z art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.jedn. Dz.U. z 2009 r. Nr 12, poz. 68 ze zm.), nakazał "A" S.A. w S. dokonać oczyszczenia do warstwy mineralnej pasów przeciwpożarowych wzdłuż linii torów kolejowych przebiegających przez obszar Leśnictwa Z. i węzła kolejowego Z.-C. w oddziałach: [...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...] w Nadleśnictwie B., w terminie do [...] r. W podstawie prawnej tej decyzji wskazał § 38 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. Nr 109 poz. 719) w związku z art. 17 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 oraz art. 55 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (t. jedn. Dz.U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, ze zm.). W uzasadnieniu wskazał, że obowiązki zostały nałożone w związku z uchybieniami, naruszającymi przepisy przeciwpożarowe, opisanymi w protokole ustaleń z czynności kontrolno - rozpoznawczych z dnia [...] r. Przeprowadzone w tym dniu wzdłuż linii kolejowej czynności potwierdziły brak prawidłowego stanu technicznego pasa przeciwpożarowego, co stwarza poważne zagrożenie pożarowe dla kompleksów leśnych i może przyczynić się do powstania pożarów w związku z odbywającym się ruchem kolejowym, zwłaszcza przy dużym nasileniu ruchu na stacji Z.- C. Źródłem zagrożenia pożarowego może być nagrzewanie się układów hamulcowych (np. w przypadku awarii) do stopnia powodującego zablokowanie i rozerwanie rozgrzanych elementów wraz z ich rozrzutem na znaczne odległości. Może to spowodować powstanie pożaru. Nie można też wykluczyć świadomego lub nieświadomego zaprószenia ognia przez pasażerów podróżujących pociągami (np. przez wyrzucanie przez okna niedopałków papierosów). Stwierdzenie powyższych uchybień naruszających przepisy przeciwpożarowe, stanowi podstawę do wydania przedmiotowej decyzji nakazującej usunięcie nieprawidłowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00