Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 lipca 2012 r., sygn. I SA/Wr 581/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jadwiga Danuta Mróz, Sędziowie: Sędzia NSA Lidia Błystak, Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski (sprawozdawca), Protokolant Paulina Wódka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 lipca 2012 r. sprawy ze skargi A S.A. z siedzibą we W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów - działającego przez Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] stycznia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę [...] (słownie: [...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przystępując do rozstrzygania Sąd uwzględnił stan faktyczny i prawny sprawy j/n.

A S.A. z/s we W. (dalej: Bank) zwrócił się do Ministra Finansów z wnioskiem o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT).

Z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Bank planuje podjąć

- uregulowaną umową - współpracę ze sklepami oferującymi różnego rodzaju towary (np. sprzęt RTV, AGD). Współpraca będzie polegała na oferowaniu przez Bank klientom usług finansowych na terenie sklepów, w szczególności kredytów konsumenckich na zakup towarów w sklepach. Celem współpracy będzie zwiększenie przychodów własnych każdej ze stron: Banku z tytułu oferowanych klientom produktów finansowych a sklepów z tytułu sprzedaży towarów.

W celu wykonania umowy o współpracy, każda ze stron, w ramach prowadzonej przez siebie działalności, podejmie odmienne działania. Bank utworzy - w wydzielonym miejscu na terenie sklepów - Punkty Obsługi Klienta (dalej: POK), w których pracownicy Banku będą wykonywać czynności związane z udzielaniem i obsługą kredytów ratalnych, skierowane na uzyskanie jak największej sprzedaży produktów finansowych Banku, zapewniając zarazem klientom dostęp do finansowania dokonanych w sklepach zakupów. Sklepy będą podejmowały działania celem zorganizowania obsługi klientów dokonujących zakupu z użyciem produktów finansowych Banku (w sytuacji, gdy klient zdecyduje się na zakup towaru dzięki produktom Banku, pracownik sklepu dostarczy konieczne do wypełnienia wniosku kredytowego dokumenty identyfikujące towar).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00