Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 17 listopada 2011 r., sygn. II SA/Bd 1001/11

 

Dnia 17 listopada 2011 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Wiesław Czerwiński Sędziowie: sędzia WSA Małgorzata Włodarska sędzia WSA Jarosław Wichrowski (spr.) Protokolant: Krzysztof Cisewski po rozpoznaniu w II Wydziale na rozprawie w dniu 3 listopada 2011 roku sprawy ze skargi G. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we [...] z dnia [...] lipca 2011 r., nr [...] w przedmiocie zmiany sposobu użytkowania budynku 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Wójta Gminy [...] z dnia [...].03.2011 r., nr [...], 2. stwierdza, ze zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu, 3. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego we [...] na rzecz skarżącego 757 zł (siedemset pięćdziesiąt siedem 00/100) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] nr [...] Wójt Gminy W. po rozpatrzeniu wniosku D. i M. S. ustalił warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku handlowego na budynek usługowo-gastronomiczny przewidzianej do realizacji na położonej w miejscowości K. - gmina W. działce nr ewid. [..], wśród których m.in. ustalił w ramach funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu przeznaczenie podstawowe zabudowy jako zabudowę usługowo-mieszkaniową, wyjaśniając jednocześnie, że warunek ten oznacza możliwość rozbudowy i zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku handlowego dla potrzeb prowadzonej działalności usługowej-gastronomicznej oraz związanych ze stałym zamieszkaniem właściciela i jego rodziny, wraz z przeznaczonymi dla potrzeb mieszkających w nim rodzin budynkami garażowymi i gospodarczymi, wraz z niezbędnymi urządzeniami infrastruktury technicznej i komunikacji, przy spełnieniu lokalnych warunków zagospodarowania przestrzennego, sanitarnych, ochrony środowiska i estetycznych.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia organ wskazał, iż teren, na którym ma być zrealizowana inwestycja, nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Wyjaśnił, że w sytuacji braku planu miejscowego, stosownie do treści art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717 ze zm.), określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, która ma charakter promesy uprawniającej do uzyskania pozwolenia na budową na warunkach w niej określonych. Spełnienie tych warunków jest badane w postępowaniu o uzyskanie pozwolenia na budowę. Wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu jest jednak możliwe, jak wskazał organ, jedynie w przypadku łącznego spełnienia warunków określonych w art. 61 ust. 1 w/w ustawy, w tym m.in. warunku kontynuacji wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie funkcji zabudowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00