Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 10 sierpnia 2011 r., sygn. IV SA/Po 440/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Radzicka Sędziowie WSA Izabela Bąk-Marciniak WSA Tomasz Grossmann /spr./ Protokolant st.sekr.sąd. Agata Tyll-Szeligowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 sierpnia 2011r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego Poznań - Wilda na uchwałę Rady Miasta Puszczykowa z dnia 13 czerwca 2007r. nr 43/07/V w przedmiocie ustalania liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części obejmującej § 2

Uzasadnienie

Skargą z dnia 25 marca 2011 r. (sygn. akt PA 25/11) Prokurator Rejonowy Poznań-Wilda (dalej: "Prokurator" lub "skarżący") zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu uchwałę Nr 43/07/V Rady Miasta Puszczykowa z dnia 13 czerwca 2007 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta Puszczykowo miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży (dalej: "Uchwała") - w części obejmującej jej § 2. Wskazanym przepisem Rada Miasta Puszczykowa (dalej: "Rada" lub "organ") ustaliła, że dopuszcza się lokalizację punktu sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży w odległości mniejszej niż 100 metrów od granicy następujących obiektów chronionych: (a) szkół i innych placówek oświatowych i opiekuńczych, (b) obiektów kultu religijnego, (c) dworców kolejowych, autobusowych, (d) obiektów sportowych, na których odbywają się masowe imprezy sportowe - w przypadku uzyskania na daną lokalizację zgody zarządzającego określonym obiektem chronionym. Prokurator wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej części Uchwały zarzucając jej rażące naruszenie prawa, tj. art. 12 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zm.; dalej: "ustawa o wychowaniu w trzeźwości", w skrócie "u.w.t.") - poprzez wskazanie w § 2 Uchwały dodatkowych obiektów chronionych, powtórzenie zapisów ustawy oraz nieprecyzyjne określenie sposobu mierzenia odległości pomiędzy obiektami chronionymi a punktem sprzedaży alkoholu, sprzecznie z założeniami ustawy o wychowaniu w trzeźwości, i uzależnienie lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu od zgody zarządzających obiektem chronionym - pomimo braku po stronie Rady upoważnienia do wydania przepisów prawa miejscowego modyfikujących w tym zakresie przepisy ustawowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00