Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 maja 2011 r., sygn. IV SA/Wa 517/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aneta Dąbrowska, Sędziowie Sędzia WSA Jakub Linkowski, Sędzia WSA Krystyna Napiórkowska (spr.), Protokolant sekr. sąd. Agnieszka Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2011 r. sprawy ze skargi T. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na uchwałę Rady Miejskiej w G. z dnia [...] sierpnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie wymagań o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części określonej w § 10, 11 i 12 załącznika nr 1 oraz w § 6, 7 i 8 załącznika nr 2 do tej uchwały; II. stwierdza, że zaskarżona uchwała w części określonej w punkcie I wyroku nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku; III. zasądza od Gminy Miasta G. na rzecz skarżącej T. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 557 (pięćset pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Rada Miejska w G. uchwałą z dnia [...] sierpnia 2009r. nr [...] podjętą na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005, Nr 236, poz. 2008r. z późn. zm.) uchwaliła wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (załącznik nr 1) oraz w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy G. (załącznik nr 2).

Skargę na powyższą uchwałę na podstawie art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym złożyła T. Sp. z o.o. wnosząc o stwierdzenie nieważności § 6 i § 7 załącznika nr 2 do tejże uchwały. Profesjonalny pełnomocnik skarżącej Spółki zakwestionowanej uchwale zarzucił naruszenie prawa w postaci:

1. art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, polegające na wydaniu zaskarżonej uchwały w zaskarżonym zakresie z wykroczeniem poza upoważnienie ustawowe udzielone radzie gminy, poprzez określenie wymagań prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, podczas gdy powołany przepis upoważnia powołane organy samorządu gminnego jedynie do określenia wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie powołanej działalności;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00