Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 października 2010 r., sygn. I SA/Wr 897/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Łoboda (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Marek Olejnik, Sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska, Protokolant Lucyna Barańska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 października 2010 r. sprawy ze skargi A spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2008 r. nr [...] w przedmiocie przepisów o podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Ministra Finansów na rzecz A spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we Wrocławiu kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych - tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi rozpatrywanej przez Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu była interpretacja indywidualna działającego z upoważnienia Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w P., z dnia [...] r. (nr [...]) w przedmiocie przepisów o podatku od towarów i usług, wydana na wniosek A spółki z ograniczoną odpowiedzialnością we W., złożony organowi w dniu [...].05.2008 r.

We wniosku spółka A przedstawiła stan faktyczny, z którego wynikało, że przedmiotem jej działalności gospodarczej jest sprzedaż kotłów i systemów grzewczych oraz, że w związku z tą działalnością przeprowadza liczne akcje promocyjne i reklamowe, w ramach których przekazuje nieodpłatnie swoim kontrahentom (potencjalnym kontrahentom), zakupione wcześniej upominki z logo (również bez logo) spółki. Ponadto, w związku z działalnością podstawową spółka organizuje różnego rodzaju programy partnerskie i lojalnościowe, w których uczestniczą kontrahenci wnioskodawcy bądź ich pracownicy, otrzymując różnego rodzaju towary w razie spełnienia warunków programu, jak na przykład w postaci osiągnięcia określonego poziomu zakupów. Celem podejmowanych przez spółkę akcji jest zachęcenie kontrahentów i klientów spółki - także tych dokonujących zakupów poprzez sieć dystrybucji (spółka sama nie prowadzi sprzedaży detalicznej) do nabywania towarów spółki, uatrakcyjnienie zakupów oraz pomoc w podjęciu decyzji o nabyciu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00