Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 3 września 2010 r., sygn. IV SA/Wa 815/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Łukasz Krzycki, Sędzia WSA Małgorzata Małaszewska-Litwiniec, Protokolant Agnieszka Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 września 2010 r. sprawy ze skargi Gminy S. na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] marca 2010 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - oddala skargę -

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] marca 2010r. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad działając na podstawie art. 17 pkt 7d ustawy z dnia 27 marca 2003r.

o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003r nr 80, poz. 717

z późn .zm.) i art.35 ust.3 ustawy z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych (Dz.

U. z 2007r nr 19, poz.115 z późn. zm.) oraz art. 106 § 5 k.p.a. po rozpatrzeniu

wniosku Burmistrza Miasta S. w sprawie uzgodnienia skorygowanego

projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Miasto S." postanowił nie uzgodnić skorygowanego projektu miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego "Miasto S.". W uzasadnieniu

podniósł, iż w myśl art. 17 pkt 7 d ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu

i zagospodarowaniu przestrzennym wójt, burmistrz albo prezydent miasta uzgadnia z

właściwym zarządcą drogi projekt miejscowego planu, jeżeli sposób

zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub zmiana tego

sposobu mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę. Zdaniem organu

w rozpatrywanym projekcie planu, część ustaleń będzie miała wpływ na ruch

drogowy na drodze krajowej nr [...], albowiem obszar oznaczony symbolem [...]

przylega z jednej strony do drogi wojewódzkiej ([...]), a z drugiej strony do drogi

krajowej nr [...] ([...]), z której istnieje zjazd wskazany w projekcie planu do obsługi

komunikacyjnej obszaru. Zdaniem GDDKiA wykorzystanie tego zjazdu dla dojazdu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00