Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 14 września 2010 r., sygn. II SA/Bd 718/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Wiesław Czerwiński (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Wojciech Jarzembski Sędzia WSA Grażyna Malinowska-Wasik Protokolant Krystyna Witt po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 14 września 2010 r. sprawy ze skargi [...]. z siedzibą w [...] na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] z dnia [...] maja 2010 r. nr [...] w przedmiocie rozbiórki oddala skargę

Uzasadnienie

II SA/Bd 718/10

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Nr [...] Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w B., na podstawie art. 104 k.p.a. oraz art. 81 ust. 2 pkt 1 w związku z art. 83 ust. 1 oraz art. 48 ust. 1 w zw. z art. 48 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) nakazał spółce [...] z siedzibą w W. przy ul. T. [...] rozbiórkę stacji bazowej telefonii komórkowej na działce nr [...] przy ul. P. w B., wybudowanej bez wymaganego pozwolenia na budowę.

Jak wynika z uzasadnienia decyzji, z dokumentacji przedstawionej przez inwestora wynika, iż montaż przedmiotowej stacji bazowej wykonany został w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 3b i oraz c ustawy - Prawo budowlane, zgodnie z którymi inwestycja nie wymagała zarówno pozwolenia na budowę, jak i zgłoszenia. W związku z powziętymi wątpliwościami wydający decyzję organ zwrócił się do Burmistrza Miasta B. o interpretację i wyjaśnienie, czy inwestycja, o której mowa wymaga sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, a także ustalenia lokalizacji inwestycji, nie uzyskano jednak w tym zakresie jednoznacznych informacji.

W związku ze zmianą przepisów ustawy Prawo budowlane, do art. 29 dodany został ust. 3 (przez art. 140 pkt 3b ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. Nr 199, poz. 1227). Z treści art. 29 ust. 3 wynika, że pozwolenia na budowę wymagają przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Organ ustalił, iż rozpoczęcie robót budowlanych nastąpiło w czasie obowiązywania znowelizowanych przepisów prawa budowlanego, w związku z czym przepis w oparciu o który zrealizowana została inwestycja, przestał obowiązywać, w związku z czym należało uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00