Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 czerwca 2010 r., sygn. III SA/Wa 497/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Grażyna Nasierowska, Sędziowie Sędzia WSA Krystyna Kleiber, Sędzia WSA Alojzy Skrodzki (sprawozdawca), Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2010 r. sprawy ze skargi R. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] października 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz R. spółka z o.o. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
R. Sp. z o.o. złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nagród rzeczowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ich zakup.
We wniosku Spółka wskazała, iż w ramach swojej działalności podejmuje szereg działań o charakterze promocyjno-marketingowym, w tym m.in. dokonuje nieodpłatnych wydań towarów. W ramach tych czynności, organizuje/planuje organizować szereg akcji mających na celu promocję poszczególnych marek oraz jej produktów oraz intensyfikację sprzedaży swoich produktów. W ramach tych akcji Spółka przekazuje/będzie przekazywać nieodpłatnie nagrody m.in. za zakup określonej ilości produktów Spółki lub produktów o określonej wartości, za zebranie określonej liczby punktów przyznawanych za zakupy produktów Spółki, dla najlepszych sprzedawców za osiągnięcie określonego wolumenu sprzedaży produktów Spółki/podpisanie największej ilości nowych umów, za najlepszą wiedzę o produktach Spółki czy też za spełnienie innych, ściśle określonych przez Spółkę warunków.
Ponadto Spółka prowadzi/planuje prowadzić różnorodne działania ukierunkowane na budowanie świadomości swoich marek, kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, umacnianie swojej pozycji rynkowej, utrwalanie relacji z dotychczasowymi kontrahentami i klientami oraz zdobywanie nowych kontrahentów i klientów czy rynków zbytu dla swoich produktów. Także w ramach tych działań Spółka przekazuje/planuje przekazywać nieodpłatnie obecnym i potencjalnym kontrahentom upominki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right