Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 25 maja 2010 r., sygn. I SA/Gd 259/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Oleś, Sędziowie Sędzia NSA Alicja Stępień (spr.), Sędzia NSA Joanna Zdzienicka-Wiśniewska, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Sylwia Górny, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 25 maja 2010 r. sprawy ze skargi "A" spółki z o.o. z siedzibą w G. na indywidualną interpretację Ministra Finansów z dnia 30 października 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną indywidualną interpretację; 2. określa, że zaskarżona indywidualna interpretacja nie może być wykonana; 3. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W złożonym do Ministra Finansów wniosku o udzielenie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego "A" Sp. z o.o. w G. opisała, że kupuje gadżety reklamowe takie jak: długopisy, kubki, pendrive'y, smycze reklamowe parasole i inne podobne, drobne upominki, na których umieszczone jest logo Spółki. Przedmioty te rozdawane są osobiście aktualnym i potencjalnym klientom Spółki przez jej pracowników i członków zarządu w trakcie konferencji, akcji sponsorowanych przez Spółkę, uroczystości z okazji otwarcia nowej stacji gazowej lub przyłączenia nowej grupy odbiorców, prezentacji, spotkań z przedstawicielami organizacji samorządowych, spotkań biznesowych, negocjacji, bądź podczas zawierania umowy z kontrahentem. Wartość tych upominków nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Spółka nie prowadzi jednak ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób, którym wręczyła gadżety reklamowe. Wskazane upominki wręczane są w celu propagowania logo Spółki na polskim rynku i pozyskania nowych kontrahentów. Czynności te związane są z prowadzoną przez Spółkę działalnością.

W związku z powyższym zadano pytanie, czy nieodpłatne przekazanie gadżetów reklamowych o wartości powyżej 10 zł, a poniżej 100 zł, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00