Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 grudnia 2009 r., sygn. IV SA/Wa 1534/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alina Balicka, Sędziowie Sędzia WSA Aneta Dąbrowska (spr.), Sędzia WSA Leszek Kobylski, Protokolant Agnieszka Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 grudnia 2009 r. sprawy ze skargi A. J. i M. J. na uchwałę Rady Gminy R. z dnia [...] czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie zarzutu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; II. odrzuca skargę M. J.; III. zasądza od Rady Gminy R. na rzecz skarżącego A. J. kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Rada Gminy R. uchwałą z [...] czerwca 2009 r. - zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie - odrzuciła zarzut A. i M. J. złożony do projektu "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów położonych we wsi S.". Zarzut obejmował przebieg nowoprojektowanej drogi dojazdowej oznaczonej symbolem 6 KDD na działkach skarżących o nr ew. [...], [...], [...] i [...] położonych we wsi S. na terenie objętym ustaleniami projektu ww planu,

W wyniku rozpoznania wniesionego zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego stwierdzono, iż tereny poza centrum wsi na południe od ul. [...], położone od ul. [...] do ul. [...] i ograniczone na południu ul. [...], były niezabudowane i użytkowane w większości jako grunty rolne i leśne. Zmiana ich dotychczasowego przeznaczenia na cele budowlane wymagać będzie m. in. zapewnienia nowo tworzonym działkom budowlanym właściwej sieci dróg o szerokości umożliwiającej umieszczenie w nich całej infrastruktury technicznej i inżynieryjnej oraz tworzenia odpowiedniego układu komunikacyjnego. Kwestionowany projekt planu przewiduje poszerzenie istniejących i budowę nowych dróg publicznych z zachowaniem przepisów rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430). Projekt planu wyznacza umieszczenie w liniach rozgraniczających drogi 6 KDD oprócz terenu przeznaczonego na jezdnię, chodników, urządzeń infrastruktury technicznej, a także dwóch szpalerów drzew, wymagających ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego przejęcia dodatkowo większej rezerwy terenu w pasie projektowanej drogi. Projekt planu przewiduje poprowadzenie projektowanej drogi dojazdowej 6 KDD o długości 290 m i szerokości 12 m w liniach rozgraniczających, łączącej ul. [...] ozn. 3 KDD (klasy dojazdowej) z ul. [...] ozn. 4 KDL (klasy lokalnej), z wykorzystaniem pasa szerokości 6 m z wschodniej części działki nr [...] oraz terenu drogowej działki nr [...] o szerokości 3 m i pasa gruntu szerokości 3 m m. in. z dziatek o nr [...], [...] i [...]. Powyższe rozwiązanie odbywa się równomiernym poszerzeniem (po 6m) kosztem właścicieli działek przyległych do projektowanej drogi 6 KDD i wykorzystuje niezabudowane ich części.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00