Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 października 2009 r., sygn. III SA/Wa 672/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia NSA Krystyna Chustecka, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca) Sędzia WSA Jarosław Trelka, Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 października 2009 r. sprawy ze skargi N. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] stycznia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz N. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z 22 października 2008r. N. Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Skarżąca) zwróciła się o udzielnie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów Spółki, jak również nie będących jej towarami:

1) pośrednikom i punktom sprzedaży detalicznej w zamian za dokonanie zakupu określonej ilości/wartości lub utrzymanie założonego poziomu sprzedaży, tzw. sprzedaż premiowa;

2) ostatecznym konsumentom w związku z dokonaniem sprzedaży premiowej (pakietów) oraz konkursów i loterii;

3) pracownikom Spółki, w związku ogłoszeniem konkursów na najlepszego: "key account manager", przedstawiciela handlowego.

Spółka wyjaśniła, że nalicza podatek VAT jedynie w odniesieniu do przekazanych nieodpłatnie towarów/prezentów o wartości powyżej 5zł. Stwierdziła także, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej produkuje i dystrybuuje produkty żywnościowe pod rozpoznawalnymi markami, takimi jak [...]. Akcje reklamowe (promocyjne/marketingowe) przeprowadza w celu zwiększenia sprzedaży. Kieruje je do aktualnych oraz potencjalnych nabywców produktów. Ma to zwiększyć sprzedaż, rozpowszechnić informacje o Spółce i jej produktach, uatrakcyjnić ofertę Spółki, a także zachęcić potencjalnych i dotychczasowych klientów do zakupów towarów Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00