Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 września 2009 r., sygn. III SA/Wa 673/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hieronim Sęk (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Alojzy Skrodzki, Sędzia WSA Jarosław Trelka, Protokolant Ewa Chojnacka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2009 r. sprawy ze skargi N. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] stycznia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz N. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Spółka N. S.A. (dalej: Spółka lub Skarżąca) złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

We wniosku, przedstawiając stan faktyczny, Spółka wskazała, że:

- prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji i dystrybucji produktów żywnościowych pod markami: [...],[...],[...],[...],

- w celu zwiększenia sprzedaży podejmuje szereg działań o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, skierowanych do aktualnych oraz potencjalnych nabywców swoich produktów, między innymi do pośredników, np. hurtowni, które dokonują dalszej sprzedaży produktów do kolejnych kanałów dystrybucji (hurtownie - sklepy; sklepy - konsumenci ostateczni) oraz punktów sprzedaży detalicznej (super i hipermarkety, a także sklepy o mniejszych formatach) organizując wspólne akcje promocyjne razem z ww. punktami sprzedaży detalicznej,

- celem akcji reklamowych (marketingowych) jest uatrakcyjnienie oferty Spółki, rozpowszechnienie informacji o Spółce oraz o dystrybuowanych przez nią towarach, a także zachęcenie potencjalnych nabywców do zakupu produktów oferowanych przez Spółkę,

- przekazanie następuje nieodpłatnie a przekazywanymi produktami są produkty własne lub nabyte (kompletów talerzy, filiżanek, TV plazma, torby BMW, telefony komórkowe, przenośne DVD),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00