Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 17 czerwca 2009 r., sygn. II SA/Gd 145/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Kostka (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Tamara Dziełakowska Sędzia WSA Janina Guść Protokolant Starszy sekretarz sądowy Katarzyna Gross po rozpoznaniu w dniu 17 czerwca 2009 r. na rozprawie sprawy ze skargi J. S. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 9 stycznia 2009 r., nr [...] w przedmiocie robót budowlanych 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 29 lutego 2008 r., nr [...], 2. zasądza od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego na rzecz skarżącego J. S. 500 (pięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Skarżący J. S. wniósł skargę na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z 9 stycznia 2009 r. Z akt wynika, że zaskarżona decyzja została wydana w następujących okolicznościach.

T. S. pismem z dnia 24 lipca 2005 r., doręczonym w dniu 28 lipca 2005 r., zawiadomił Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wybudowaniu w C. przy ul. Z. masarni niezgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. W piśmie tym wskazał, że masarnia została wybudowana niezgodnie z decyzją Kierownika Urzędu Rejonowego z 12 czerwca 1992 r. oraz decyzją Wojewody z 14 października 1997 r., zaś niegodność ta polega na tym, że dym jest odprowadzany przez komin o mniejszych parametrach niż określone w tych decyzjach. Ponadto wskazano, że dym jest odprowadzany także przez wentylatory znajdujące się na dachu na wysokości około 4 m od poziomu ziemi, co powoduje osadzanie sadzy na nieruchomościach sąsiednich. W piśmie tym zwrócono się też o kontrolę, jak to określono, kompleksową, gdyż istnieją uzasadnione obawy, że obiekt budowlany nie odpowiada warunkom projektu budowlanego w szerszym zakresie.

W toku wszczętego postępowania dołączono do akt m.in. kopie decyzji Kierownika Urzędu Rejonowego z 12 czerwca 1992 r. o udzieleniu Z. W. pozwolenia na budowę masarni bez ubojni o wydajności 0,1 tony na dobę wraz z kopią projektu, z którego wynika, że w masarni zaprojektowano także sklep, decyzji Wojewody z 14 października 1997 r., wydanej na podstawie art. 30 i 82 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska, którą ustalono Z. W. dopuszczalną emisję substancji zanieczyszczających powietrze na okres od 1 października 1997 r. do 31 grudnia 2005 r., postanowienie Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z 25 maja 1992 r. o pozytywnym zaopiniowaniu dokumentacji projektowej na budowę masarni o wydajności 0,1 tony na dobę z adnotacją na odwrocie, stwierdzającą, że "postanowienie wydano na wydajność 0,1 t/dobę, gdyż wnioskodawca w swoim wniosku występował o taką wielkość. Jednakże wielkość obiektu i zaplecza magazynowego, jak również układ funkcjonalny umożliwia wykonywanie produkcji (..) o wielkości do 1 t/dobę i do tej granicznej wielkości nie wnosi się zastrzeżeń" oraz decyzji Powiatowego Inspektora Weterynaryjnego z 29 kwietnia 2004 r., którą zezwolono R. M. od dnia 1 maja 2004 r. na przetwórstwo mięsa w zakresie produkcji wędlin, wyrobów wędliniarskich oraz wędzonki w ilości 5 ton na tydzień.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00