Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 5 października 2006 r. - Transalpine Ölleitung in Österreich GmbH i inni przeciwko Finanzlandesdirektion für Tirol oraz inne. - Sprawa C-368/04., sygn. C-368/04

Sprawa C‑368/04

Transalpine Ölleitung in Österreich GmbH i in.

przeciwko

Finanzlandesdirektion für Tirol i in.

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Verwaltungsgerichtshof (Austria)]

Pomoc państwa - Artykuł 88 ust. 3 zdanie ostatnie WE - Częściowy zwrot podatku energetycznego - Brak zgłoszenia pomocy - Decyzja Komisji - Stwierdzenie zgodności pomocy ze wspólnym rynkiem w odniesieniu do danego okresu minionego - Skutek w odniesieniu do wniosków o zwrot składanych przez przedsiębiorstwa niebędące beneficjentami pomocy - Uprawnienia sądów krajowych

Streszczenie wyroku

1.        Pomoc przyznawana przez państwa - Rozporządzenie nr 659/1999 - Zakres zastosowania ratione temporis

(rozporządzenie Rady nr 659/1999)

2.        Pomoc przyznawana przez państwa - Właściwe uprawnienia Komisji i sądów krajowych - Rola sądów krajowych

(art. 87 WE i art. 88 ust. 3 WE)

3.        Pomoc przyznawana przez państwa - Plany pomocy - Przyznanie pomocy z naruszeniem zakazu ustanowionego w art. 88 ust. 3 WE

(art. 87 ust. 1 WE i art. 88 ust. 3 WE)

4.        Pomoc przyznawana przez państwa - Przestrzeganie przepisów wspólnotowych - Rola sądów krajowych

1.        Ponieważ rozporządzenie nr 659/1999 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania art. [88 WE] zawiera przepisy o charakterze proceduralnym, znajdują one zastosowanie do wszystkich postępowań administracyjnych w zakresie pomocy państwa toczących się przed Komisją w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia, tj. w dniu 16 kwietnia 1999 r.

(por. pkt 34)

2.        Wprowadzenie w życie systemu kontroli pomocy państwa należy z jednej strony do Komisji, a z drugiej strony do sądów krajowych, które wykonują odrębne i uzupełniające się zadania.

Podczas gdy ocena zgodności pomocy ze wspólnym rynkiem należy do wyłącznych kompetencji Komisji, sądy krajowe, działające pod kontrolą sądów wspólnotowych, czuwają nad ochroną praw jednostek w przypadku naruszenia obowiązku uprzedniego zgłoszenia Komisji pomocy państwa, przewidzianego w art. 88 ust. 3 WE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00