Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 6 października 2005 r. - Scott SA przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich. - Sprawa C-276/03 P., sygn. C-276/03 P

Sprawa C-276/03 P

Scott SA

przeciwko

Komisji Wspólnot Europejskich

Odwołanie - Bezprawna pomoc państwa - Obowiązywanie w czasie rozporządzenia (WE) nr 659/1999 - Decyzja dotycząca niezgodności i odzyskania pomocy - Termin przedawnienia - Przerwanie biegu terminu przedawnienia - Konieczność powiadomienia beneficjenta pomocy o działaniu powodującym przerwanie biegu terminu przedawnienia

Opinia rzecznika generalnego F.G. Jacobsa przedstawiona w dniu 14 kwietnia 2005 r.  I-0000

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 6 października 2005 r.  I-0000

Streszczenie wyroku

Pomoc przyznawana przez państwa - Odzyskanie bezprawnie przyznanej pomocy - Dziesięcioletni termin przedawnienia z art. 15 rozporządzenia nr 659/1999 - Przerwanie biegu terminu przedawnienia - Konieczność powiadomienia beneficjenta pomocy o działaniu powodującym przerwanie biegu terminu przedawnienia - Brak

(art. 88 ust. 2 WE; rozporządzenie Rady nr 659/1999, art. 15)

Artykuł 15 ust. 2 rozporządzenia, na mocy którego bieg terminu przedawnienia, któremu podlegają kompetencje Komisji w zakresie odzyskania bezprawnie przyznanej pomocy, zostaje przerwany poprzez jakiekolwiek działanie, podejmowane przez Komisję lub przez państwo członkowskie działające na wniosek Komisji, w odniesieniu do pomocy przyznanej bezprawnie, nie może ani w świetle jego brzmienia, ani celu być interpretowany w taki sposób, że wniosek o udzielenie informacji skierowany przez Komisję do danego państwa członkowskiego może stanowić „działanie podejmowane przez Komisję” jedynie pod warunkiem powiadomienia beneficjenta pomocy.

To prawda, że beneficjent pomocy ma konkretny interes w tym, aby uzyskać wiadomość o podjętych przez Komisję działaniach, które mogą przerywać bieg terminu przedawnienia, lecz tenże interes nie może powodować, że stosowanie omawianego przepisu będzie uzależnione od powiadomienia tego beneficjenta o wskazanych działaniach. W istocie nawet gdyby przyjąć, że status strony mógłby uzasadnić istnienie takiego warunku, procedura ustanowiona w art. 88 ust. 2 WE toczy się zasadniczo pomiędzy Komisją a danym państwem członkowskim i wszczynana jest przeciwko temu państwu, a nie przeciwko beneficjentom, którzy, chociaż posiadają pewne prawa proceduralne, nie posiadają statusu strony w postępowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00