Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 października 2020 r., sygn. II OSK 2083/19

Budowlane prawo

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Małgorzata Miron Sędziowie: sędzia NSA Roman Ciąglewicz (spr.) sędzia del. WSA Piotr Broda Protokolant asystent sędziego Aleksandra Tokarczyk po rozpoznaniu w dniu 16 października 2020 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wspólnoty Mieszkaniowej "[...]" w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 listopada 2018 r. sygn. akt VII SA/Wa 1547/18 w sprawie ze skargi Wspólnoty Mieszkaniowej "[...]" w Warszawie na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...]maja 2018 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Uzasadnienie.

Wyrokiem z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. akt VII SA/Wa 1547/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Wspólnoty Mieszkaniowej "[...]" w Warszawie na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...] maja 2018 r., nr [...], w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniosła Wspólnota Mieszkaniowa "[...]" w Warszawie. Wyrok zaskarżyła w całości. Zarzuciła naruszenie:

I. przepisów prawa materialnego, które miało wpływ na wynik postępowania, a mianowicie § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w zw. z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury (co w konsekwencji doprowadziło do oddalenia skargi, podczas gdy decyzja Prezydenta m.st. Warszawy i decyzja Wojewody Mazowieckiego wydana została z naruszeniem art. 35 ust. 1 pkt 2 Prawa budowlanego, bowiem projekt zagospodarowania działki naruszał przepisy techniczno-budowlane), poprzez jego błędną wykładnię i przyjęcie, że do czerpni powietrza nie znajduje zastosowania przepis § 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury, podczas gdy w ww. przepis reguluje również usytuowanie czerpni powietrza względem granicy działki;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00