Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 października 2018 r., sygn. II OSK 2572/16

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wojciech Mazur (spr.) Sędziowie sędzia NSA Zdzisław Kostka sędzia del. WSA Tomasz Świstak Protokolant sekretarz sądowy Agata Stolarska po rozpoznaniu w dniu 17 października 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Spółdzielni Mieszkaniowej [...] z siedzibą w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 kwietnia 2016 r. sygn. akt IV SA/Wa 98/16 w sprawie ze skargi Spółdzielni Mieszkaniowej [...] z siedzibą w Warszawie na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] listopada 2015 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 1 kwietnia 2016 r., sygn. IV SA/Wa 98/16, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Spółdzielni Mieszkaniowej [...] z siedzibą w Warszawie na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] listopada 2015 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku złożyła Spółdzielnia Mieszkaniowa [...] z siedzibą w Warszawie, zaskarżając go w całości i wnosząc o jego uchylenie oraz przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania przez Sąd I instancji, oraz zasądzenie na jej rzecz zwrotu kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego, według norm przypisanych.

Zaskarżonemu wyrokowi strona skarżąca zarzuciła:

1) na zasadzie art. 174 pkt 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1302 ze zm. - dalej: p.p.s.a.) - naruszenie przepisów postępowania, które miało istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:

a) art. 145 § 1 pkt 1 lit. c i art. 135 p.p.s.a. w zw. z art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a. w zw. z art. 127 § 3 in fine k.p.a. poprzez zastosowanie art. 138 § 1 zw. z art. 127 § 3 in fine k.p.a. poprzez niezastosowanie, a to w związku z art. 7, 77 i 107 § 3 k.p.a. w zw. z art. 61 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U z 2015 r. poz. 199 ze zm.), zasad wynikających z warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie, skoro stosownie do art. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie (Dz. U. z 2011 r. Nr 144 poz. 859), linie metra sytuuje się w sposób minimalizujący negatywny wpływ ich budowy i eksploatacji na zabudowę i infrastrukturę miejską, w szczególności poprzez prowadzenie ich pod ulicami i miejscami niezabudowanymi oraz do art. 5 ppkt 1 i 3 rozporządzenia wedle którego obiekty budowlane metra projektuje się i sytuuje w sposób uwzględniający gospodarcze, społeczne, ochrony warunków życia, zdrowia i środowiska, w szczególności przez uwzględnienie oddziaływania linii metra na istniejącą zabudowę oraz uwzględnienie warunków wynikających z badań geologicznych, hydrogeologicznych oraz geotechnicznych - wobec dokonania oceny oddziaływania drgań i wibracji na budynki przed przyszłą szczegółową inwentaryzacją budynków położonych w strefie ewentualnych wpływów budowy, w szczególności wobec założeń wzmocnienia gruntów i konstrukcji budynków;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00